Po otrzymaniu dodatkowych funduszy na szybką wymianę nawierzchni dróg, z zapałem wzięliśmy się za remonty kolejnych ulic. Zaczęliśmy od Powązkowskiej, gdzie przez długi weekend (8-11 czerwca) ułożyliśmy nową nawierzchnię pomiędzy ulicami Maczka a Krasińskiego. Zgodnie z planem remont miał zostać podzielony na dwa etapy. Drugi odbył się w miniony weekend.
54 godziny
Ulica Powązkowska jest ważnym szlakiem komunikacyjnym pomiędzy Wolą, Żoliborzem, Bielanami i Bemowem. Prace remontowe, w normalnych warunkach, spowodowałoby ogromne utrudnienia w ruchu. Dlatego roboty wykonywane były w ekspresowym tempie, przez cały miniony weekend. W sumie trwały one nieprzerwanie przez 54 godziny. Ruch był zdecydowanie mniejszy, wiec udało się uniknąć trudności dla kierowców.
W czasie ich trwania na 500 metrowym odcinku pomiędzy ulicami Krasińskiego a Rydygiera (w kierunku Okopowej) ułożyliśmy 4000 mkw. nowego asfaltu. Aby efekt remontu udało się zachować na dłużej, nawierzchnia została wzmocniona specjalną siatką szklano-węglową. Dzięki szczególnie trwałej i sprężystej strukturze, siatka może zapobiec powstawaniu spękań czy trwałych deformacji asfaltu.
Ponad 100 mln na remonty jezdni w 2023 roku
Na ostatniej sesji, Rada m.st. Warszawy przyznała nam dodatkowe 30 mln zł na remonty dróg w tym roku. Oznacza to, że wraz z już przeprowadzonymi i dopiero planowanymi pracami, przeznaczymy na modernizację 27 ulic ponad 100 mln zł.
Prace nad naprawą nawierzchni dróg rozpoczęły się wraz z nadejściem cieplejszych dni. W miniony weekend pracowaliśmy na ul. Powązkowskiej, ale wcześniej byliśmy już na ul. Kondratowicza, gdzie w ramach przebudowy po otwarciu metra ułożyliśmy nowy asfalt na ponad kilometrowym odcinku między nowymi stacjami II linii metra na Targówku. Równo i wygodnie jest też na ul. Zajęczej między ul. Topiel a mostem Świętokrzyskim oraz w ciągu ulic Animuszu i Przylesie na odc. Prząśniczek – Staw Czajka.
Pełną listę planowanych remontów można znaleźć na tutaj.