Kolejny rekordowy rok MCK 19115   - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

04-11-2022

Kolejny rekordowy rok MCK 19115  

Dokładnie 9 lat temu, 4 listopada 2013 roku uruchomione zostało Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115. Nowatorski projekt do dziś pozostaje wzorem aktywnej komunikacji z mieszkańcami w administracji publicznej. Wszystko wskazuje na to, że zbliżający się ku końcowi 2022 rok, będzie rekordowy pod względem liczby zgłoszeń obsłużonych przez ZDM. 

Osoba korzystająca z aplikacji w telefonie. Zbliżenie na dłoń i telefon

Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 od początku działania obsłużyło 4 667 963 zgłoszeń z czego 1 997 066, to pytania zadawane przez mieszkańców, a 2 326 031 to zgłoszenia dotyczące awarii i interwencji.

Nasza jednostka jest drugą największą w całym systemie. Wyprzedza nas jedynie Straż Miejska. Od początku działania 19115 przyjęliśmy 213 402 zgłoszeń. Do 31 października 2022 roku obsłużyliśmy w sumie 31 710 zgłoszeń, co oznacza, że jesteśmy o krok od pobicia zeszłorocznego rekordu, który wynosił 32 299 zgłoszeń. Przewidujemy, że do końca roku mieszkańcy skontaktują się z nami przez MCK jeszcze ok. 5 tys. razy. Prawie 40 tys. zgłoszeń (tylko do ZDM), to wynik, który trudno było sobie wyobrazić – dla porównania – w 2014 roku ta liczba nie przekroczyła 7,5 tys.

Coraz większa liczba zgłoszeń, wbrew pozorom, to bardzo dobra informacja. Dzięki nim jesteśmy w stanie zdecydowanie szybciej zareagować na wykruszenie w jezdni czy niedziałającą latarnię. Przez minione lata mieszkańcy przekonali się, że MCK 19115 to szybki i wygodny sposób na przekazanie nam informacji o ich potrzebach.

Co zgłaszaliście najczęściej?

Do ZDM codziennie wpływa ponad 100 zgłoszeń. Wśród nich przeważają te o awariach latarni (1101), sygnalizacji świetlnej (544) oraz uszkodzeń infrastruktury drogowej (411).

Zgłoszenia, dzięki sprawnie działającej platformie informatycznej, zostają w czasie rzeczywistym przekazywane do naszej jednostki. Każdej sprawie nadawany jest indywidualny numer, dzięki któremu mieszkaniec może śledzić realizację swojego zgłoszenia.

Telefon, czy smartfon?

Zgłoszenia interwencyjne w skali całego systemu najczęściej trafiają za pośrednictwem aplikacji mobilnej. To właśnie ten kanał kontaktu jest liderem wzrostu w statystyce użytkowania.

W roku 2014 z aplikacji korzystało 5,6%, a w 2022  aż 22,6 %  użytkowników.

Spada natomiast rola telefonu. Aktualnie korzysta z niego 60 % osób kontaktujących się z Warszawa 19115, a w roku 2014 było to prawie 86%. Przez telefon konsultanci przyjmują głownie zgłoszenia informacyjne.

Zmiany na lepsze

Za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 można skorzystać z Warszawskiego Systemu Powiadomień, dzięki któremu warszawiacy mogą  otrzymywać bieżące informacje z wybranych przez siebie kategorii i obszarów miasta. Do dnia dzisiejszego zostało wysłanych już ponad 12,5 tys. takich informacji.

Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 w kolejnych latach planuje dalsze usprawnianie komunikacji z mieszkańcami i unowocześnianie infrastruktury informatycznej.

Powered by Projectic.pl