Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 od początku działania obsłużyło 4 667 963 zgłoszeń z czego 1 997 066, to pytania zadawane przez mieszkańców, a 2 326 031 to zgłoszenia dotyczące awarii i interwencji.
Nasza jednostka jest drugą największą w całym systemie. Wyprzedza nas jedynie Straż Miejska. Od początku działania 19115 przyjęliśmy 213 402 zgłoszeń. Do 31 października 2022 roku obsłużyliśmy w sumie 31 710 zgłoszeń, co oznacza, że jesteśmy o krok od pobicia zeszłorocznego rekordu, który wynosił 32 299 zgłoszeń. Przewidujemy, że do końca roku mieszkańcy skontaktują się z nami przez MCK jeszcze ok. 5 tys. razy. Prawie 40 tys. zgłoszeń (tylko do ZDM), to wynik, który trudno było sobie wyobrazić – dla porównania – w 2014 roku ta liczba nie przekroczyła 7,5 tys.
Coraz większa liczba zgłoszeń, wbrew pozorom, to bardzo dobra informacja. Dzięki nim jesteśmy w stanie zdecydowanie szybciej zareagować na wykruszenie w jezdni czy niedziałającą latarnię. Przez minione lata mieszkańcy przekonali się, że MCK 19115 to szybki i wygodny sposób na przekazanie nam informacji o ich potrzebach.
Co zgłaszaliście najczęściej?
Do ZDM codziennie wpływa ponad 100 zgłoszeń. Wśród nich przeważają te o awariach latarni (1101), sygnalizacji świetlnej (544) oraz uszkodzeń infrastruktury drogowej (411).
Zgłoszenia, dzięki sprawnie działającej platformie informatycznej, zostają w czasie rzeczywistym przekazywane do naszej jednostki. Każdej sprawie nadawany jest indywidualny numer, dzięki któremu mieszkaniec może śledzić realizację swojego zgłoszenia.
Telefon, czy smartfon?
Zgłoszenia interwencyjne w skali całego systemu najczęściej trafiają za pośrednictwem aplikacji mobilnej. To właśnie ten kanał kontaktu jest liderem wzrostu w statystyce użytkowania.
W roku 2014 z aplikacji korzystało 5,6%, a w 2022 aż 22,6 % użytkowników.
Spada natomiast rola telefonu. Aktualnie korzysta z niego 60 % osób kontaktujących się z Warszawa 19115, a w roku 2014 było to prawie 86%. Przez telefon konsultanci przyjmują głownie zgłoszenia informacyjne.
Zmiany na lepsze
Za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 można skorzystać z Warszawskiego Systemu Powiadomień, dzięki któremu warszawiacy mogą otrzymywać bieżące informacje z wybranych przez siebie kategorii i obszarów miasta. Do dnia dzisiejszego zostało wysłanych już ponad 12,5 tys. takich informacji.
Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 w kolejnych latach planuje dalsze usprawnianie komunikacji z mieszkańcami i unowocześnianie infrastruktury informatycznej.