W ubiegły czwartek przeprowadziliśmy akcję edukacyjną „Bezpieczna KEN”, którą przypomnieliśmy kierowcom, że nie są jedynymi użytkownikami alei. Tymczasem szykujemy się do dalszej poprawy bezpieczeństwa ruchu w alei Komisji Edukacji Narodowej. Jak zapowiadaliśmy w zeszłym roku, przy okazji budowy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulicy Artystów z aleją Komisji Edukacji Narodowej, podzieliśmy zadanie modernizacji obsługi komunikacyjnej alei na dwa etapy.
Pierwszy etap to budowa sygnalizacji na wspomnianym skrzyżowaniu, drugi etap to koordynacja sygnalizacji świetlnej w ciągu alei Komisji Edukacji Narodowej wraz z koordynacją obszarową. Za chwilę ogłosimy przetarg na „Opracowanie projektu budowlano wykonawczego na dostosowanie do pracy w koordynacji sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Al. KEN – Artystów, etap drugi”, czyli na wspomnianą koordynację.
Nazwa zadania inwestycyjnego może być trochę myląca, mając na względzie, że sygnalizacja na tym skrzyżowania została ona już wybudowana w zeszłym roku. Budowa sygnalizacji była pierwszym etapem zadania, w tym roku chcemy zrealizować drugi etap.
Koordynacją obejmiemy skrzyżowania alei KEN na odcinku od Benedykta Polaka do Beli Bartoka, ale także dwa sąsiadujące. Każdemu skrzyżowaniu na wspomnianym odcinku przyjrzymy się oddzielnie, aby w ostatecznym rozwiązaniu uzyskać skoordynowany odcinek.
Koordynacja to nic innego jak dostosowanie programów sygnalizacji świetlnej do natężenia ruchu, zamówimy nowe programy. Sygnalizacja w pełnej akomodacji z przyciskami przywołania sygnału zielonego dla pieszego, z detekcją rowerową oraz sygnalizacją dźwiękową dla osób z dysfunkcją wzroku. Na pięciu skrzyżowaniach wydzielimy fazy do skrętu w lewo, aby kierowcy mogli wykonać zmianę kierunku jazdy bezkolizyjnie.
Wykaz skrzyżowań objętych koordynacją:
- Na skrzyżowaniu al. KEN – Beli Bartoka: tu dostosujemy długości cykli programów sygnalizacji i godziny ich pracy;
- Na skrzyżowaniach al. KEN – Dzwonnicza, KEN – Polinezyjska, KEN – Polaka: dostosujemy długości cykli programów sygnalizacji i godziny ich pracy oraz warunki czasowe w sygnalizacjach akomodacyjnych.
- Na skrzyżowaniu al. KEN – Herbsta – Jastrzębowskiego wykonamy projekt sygnalizacji świetlnej, uwzględniający wydzielenie faz do skrętu w lewo.
- Na skrzyżowaniu al. KEN – Ciszewskiego wykonamy projekt sygnalizacji świetlnej, uwzględniający wydzielenie faz do skrętu w lewo
- Na skrzyżowaniu al. KEN – Gandhi wykonamy projekt sygnalizacji świetlnej, uwzględniający wydzielenie faz do skrętu w lewo.
- Na skrzyżowaniu Gandhi – Cynamonowa wykonamy projekt sygnalizacji świetlnej, uwzględniający wydzielenie faz do skrętu w lewo.
- Na skrzyżowaniu Ciszewskiego – Cynamonowa wykonamy projekt sygnalizacji świetlnej, uwzględniający wydzielenie faz do skrętu w lewo.