To jedna z kluczowych inwestycji rowerowych zaplanowanych na najbliższe lata – umożliwi połączenie Pragi Południe ze Śródmieściem. Dzięki temu most Łazienkowski stanie się 6. mostem wyposażonym w infrastrukturę dla rowerów. „Okazję” do budowy kładki daje tocząca się odbudowa mostu. Drogi dla rowerów nie można było wykonać w ramach samej odbudowy (formalnie jest to odtworzenie do stanu sprzed pożaru), jednak nowy most jest przystosowany do montażu kładek podwieszonych pod główną płytą mostu, poniżej chodników.
Na budowę kładki Rada Warszawy przyznała nam 16 mln zł. Na tę kwotę składa się budowa stalowej konstrukcji kładki podwieszonej pod mostem oraz budowa przyczółków po obu stronach Wisły: na Cyplu Czerniakowskim i Wale Miedzeszyńskim. Pieniędzy wystarczy na realizację I etapu, który zapewni możliwość zjazdu rowerem na oba brzegi rzeki. W II etapie planowana jest budowa dodatkowej kładki umożliwiającej przejazd nad Wałem Miedzeszyńskim i połączenie z planowaną drogą dla rowerów w al. Stanów Zjednoczonych.
Dzięki zapewnionemu finansowaniu możliwe jest rozpoczęcie procesu inwestycyjnego. W 2015 r. powstanie koncepcja kładki, która będzie podstawą do opracowania dokumentacji budowlanej i uzyskania niezbędnych uzgodnień i decyzji (w tym decyzji środowiskowej). Sama budowa może się rozpocząć w 2016 r. i zakończy się w 2017 r.