Prace prowadzone są z poziomu ziemi oraz z platform do wysokości 1,5 m. Przed umyciem, na betonowe, ponad 4-metrowe ściany najpierw nakłada się specjalny środek czyszczący. Następnie uszczelniane i uzupełniane są ubytki. Całość powierzchni zostaje zeszlifowana, a w ostatnim etapie prac nakładane są powłoki malarskie.
Odświeżenie ścian tunelu w połączeniu z ubiegłoroczną wymianą oświetlenia poprawia estetykę i bezpieczeństwo, przyczynia się także do oszczędności na energii elektrycznej. W tunelach zawisły nie tylko nowe główne lampy, zapewniające widoczność kierowcom – wymieniliśmy również oświetlenie awaryjne i ewakuacyjne, wraz z całą instalacją. Zdemontowaliśmy 754 lampy sodowe i zastąpiliśmy je 386 ledowymi, co pozwala na zmniejszenie poboru prądu o ok. 70 proc. Tunele stały się jaśniejsze, a nowy sprzęt jednocześnie zapewni oszczędności.