Remont objął blisko 4-kilometrowy odcinek ul. Marywilskiej od trasy S8 do ul. Czołowej a także łącznice węzła z ul. Płochocińską. Łącznie wymieniliśmy 46 tys. m kw. asfaltu. Prace przy frezowaniu odbyły się w trybie weekendowym, w dwóch etapach. W sumie ulica była nieprzejezdna przez 7 dni (w tym 2 dni robocze). Równocześnie, przez ok. 2 miesiące, toczyły się prace uzupełniające – droga otrzymała nowe krawężniki, a przystanki nowe wiaty i nawierzchnię (wraz ze specjalnymi krawężnikami peronowymi).
Wprowadziliśmy również szereg zmian w organizacji ruchu, które poprawiają bezpieczeństwo i komfort ruchu. Po remoncie na całej długości ulicy pojawiły się pasy ruchu dla rowerów, wydzielone z szerokiej jezdni. Poprawiły się też warunki ruchu pieszych. Na skrzyżowaniu z ul. Proletariatczyków pojawiło się nowe przejście dla pieszych z azylem. Przejścia między przystankami PKP Żerań 01 i 02 oraz po północnej stronie przystanków Marcelin 01 i 02 zostały wyposażone w azyle.
Duże zmiany zaszły na skrzyżowaniu z ul. Kupiecką. Ulica została przebudowana a przekrój jezdni ujednolicony do 1 pasa ruchu na wprost. Dzięki zwężeniu wlotu podporządkowanego ul. Kupieckiej i zmianie geometrii, ruch w tym miejscu został uspokojony co poprawiło bezpieczeństwo. Przystanek Marywilska 01 został przesunięty lekko na południe, co zwiększyło jego dostępność. W miejsce wydeptanych przez pieszych ścieżek, w pobliżu przystanku Marywilska 02, pojawią się chodniki. Zlikwidowany został wydzielony pas do skrętu w prawo w ul. Płochocińską (kolidował z nowym przystankiem autobusowym). W zamian udostępniliśmy możliwość zjazdu (w obu kierunkach) łącznicą przy siedzibie MONARu.
Podsumowanie prac przeprowadzonych na ul. Marywilskiej przedstawia przygotowany przez nas film.