Rozwój Warszawy trwa nieustannie. Powstają kolejne osiedla, biurowce i sklepy, a inwestorzy, którzy je budują, muszą pamiętać o wpływie ich inwestycji na funkcjonowanie miasta. Dlatego zobowiązani są tak przebudować układ drogowy, aby był dostosowany do zwiększonego ruchu wywołanego nową zabudową.
Tak właśnie działo się na ul. Marywilskiej. Zmiany w infrastrukturze drogowej przeprowadził deweloper, który w sąsiedztwie realizował inwestycję komercyjną. Taki obowiązek nakłada na niego ustawa o drogach publicznych.
Bezpieczeństwo i wygoda
W ramach przeprowadzonych prac wybudowane zostały chodniki i drogi dla rowerów po obu stronach ul Marywilskiej. Przebudowana została także jej boczna droga – przebudowa polegała na przedłużeniu w kierunku północnym do istniejącego wjazdu pod pobliskie hale chłodnicze.
Wjazd ten został przebudowany. Po poszerzeniu stał się skrzyżowaniem, które zostało wyposażone w sygnalizację świetlną. Na skrzyżowaniu zostały wyznaczone trzy nowe przejścia dla pieszych (dwa przez ul. Marywilską i jedno przez drogę dojazdową do budowanego osiedla) i komplet przejazdów rowerowych.
Powstałe drogi dla rowerów poprawiły bezpieczeństwo i komfort jazdy rowerzystom. Do niedawna kłopot mieli zwłaszcza ci, którzy jechali w kierunku trasy S8. Ze względu na to, że dotychczasowe pasy rowerowe urywały się ok. 300 m przed węzłem, nagle wjeżdżali między auta jadące na wprost i kierujące się do zjazdu na „ekspresówkę”.
Teraz rowerzyści dojadą przeznaczoną dla nich ścieżką do samego węzła, gdzie wykonanie dalszych usprawnień będzie leżało po stronie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.