Zmiany mają poprawić bezpieczeństwo pieszych na przejściu w rejonie szkoły. W tym celu przed przejściem, na obu jezdniach, pojawią się wyspowe progi spowalniające. Doświadczenia z innych ulic pokazują, że jest to rozwiązanie skutecznie poprawiające bezpieczeństwo pieszych i uspokajające ruch samochodowy.
Projekt montażu progów uzyskał akceptację Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy. Nasza propozycja spotkała się także z akceptacją stołecznej policji.
Jest to jednak rozwiązanie doraźne. Równocześnie pracujemy nad długofalowymi zmianami poprawiającymi bezpieczeństwo ruchu drogowego w tym rejonie. Podpisaliśmy umowę na wykonanie audytu BRD, który obejmie wszystkie przejścia dla pieszych na ul. Abrahama, Umińskiego, Meissnera. Jeśli tak wskaże audyt, jesteśmy gotowi na kolejne zmiany – polegające np. na zwężeniu tych ulic do 1 pasa ruchu, przeznaczając zewnętrzne pasy na parkowanie.
Audyt BRD zostanie wykonany do końca roku na niemal 1 tys. przejść dla pieszych w dzielnicach: Śródmieście, Ochota i Praga-Południe. W kolejnych latach audyt zostanie przeprowadzony we wszystkich dzielnicach na każdym z ponad 4 tys. przejść w Warszawie.