30 września upływa termin zakończenia odbudowy mostu po ubiegłorocznym pożarze. Most został otwarty dla ruchu kołowego 28 października 2015 r. po trwającej 199 dni odbudowie. Prace związane z odtworzeniem przeprawy toczyły się jednak dalej. Jednym z najważniejszych zadań była właśnie budowa schodów prowadzących na most i przystanki autobusowe na obu brzegach.
Te prace udało się zakończyć w terminie, mimo że w trakcie znacząco zmienił się ich zakres. Pierwotnie zakładano odbudowę schodów w niezmienionym kształcie. Zdecydowaliśmy jednak, by wykorzystać tę okazję i przebudować schody tak, aby zachować rezerwę na budowę wind. To wymagało zmiany projektu i uzyskania pozwolenia na budowę. Mimo tego, udało się zmieścić w wyznaczonym terminie – dzięki temu od 1 października warszawiacy będą znów mogli korzystać z przystanków autobusowych Torwar i Wał Miedzeszyński.
W ramach prac odbudowane zostały także schody prowadzące z Wisłostrady na sam most. Pozostaną on jednak zamknięte, ze względu na brak możliwości zejścia z przeprawy po stronie praskiej. Schody na prawym brzegu kolidowałyby z budową kładki pieszo-rowerowej, w związku z tym nie zostały odbudowane. Możliwość przejścia przeprawy pojawi się wraz z wybudowaniem kładki na moście i połączenia ją z konstrukcją przeprawy. Dokumentacja projektowa jest już na ukończeniu, wystąpiliśmy o pozwolenie na budowę. Budowa kładki ma się zakończyć w lipcu 2017 r.