Most na Pragę – trwają przygotowania do montażu konstrukcji stalowej - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

06-02-2023

Most na Pragę – trwają przygotowania do montażu konstrukcji stalowej

Mimo zimowej aury, prace nad konstruowaniem mostu na Pragę toczą się w nieprzerwanie. Choć gołym okiem nie widać postępów, to wiele udało się zrobić na zapleczu budowy i w warsztatach.

Most pieszo-rowerowy przez Wisłę ma stać się nową wizytówką Warszawy. Jeszcze w grudniu zeszłego roku zakończyło się betonowanie filarów dwóch ostatnich rzecznych podpór. Zgodnie z planem, okres zimowy przeznaczony jest na przygotowania do montażu konstrukcji stalowej.

Plan jest konsekwentnie realizowany, dzięki czemu na wiosnę, oprócz gotowych już podpór, będziemy mogli zobaczyć pierwsze stalowe elementy przeprawy.

Malowanie

Pod koniec stycznia odbyło się spotkanie z wykonawcą, na którym zweryfikowaliśmy czy zaproponowany system malarski spełnia oczekiwania architektoniczne i estetyczne. Wykonawca przygotował i przedstawił nam specjalną próbkę imitującą gabaryty, kształt oraz styki montażowe docelowej konstrukcji stalowej.

Po dokładnych oględzinach, próbki zostały zaakceptowane. Dzięki temu wykonawca może przygotowywać się do ich montażu.

Potrzebny ogromny żuraw

Montaż konstrukcji stalowej wymaga wielu przygotowań. Pierwszym z nich jest wykonanie drogi dojazdowej oraz podpór tymczasowych na wodzie i lądzie pod montaż konstrukcji.

Po zakończeniu tego etapu, na plac budowy przyjedzie sprzęt, za pomocą którego odbędzie się montaż konstrukcji stalowych. Przede wszystkim żuraw Demag CC 3800. To ogromne urządzenie, którego nośność to aż 650 ton. Przy pomocy tego typu maszyn, demontuje się np. śmigła turbiny wiatrowej.

Ze względu na wielkość i złożoność konstrukcji żurawia, jego elementy będą scalane etapami, co potrwa około tygodnia.

Most o długości 452 metrów

Most na Pragę stanie się jedną z najdłuższych tego typu przepraw na świecie. Będzie wykonany ze stali pokrytej farbą imitującą kolor cortenu. Materiał ten dobrze zniesie dużą wilgotność nad rzeką. Piesi spacerem pokonają przeprawę w ciągu 6 minut, rowerzyści przejadą ją w 2 minuty.

Budowa mostu pieszo-rowerowego powinna zakończyć się w 2024 roku.

 

Powered by Projectic.pl