Most Siekierkowski. Dylatacja wymieniona, dłuższa renowacja ciągu pieszo-rowerowego - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Menu główne

14-09-2021

Most Siekierkowski. Dylatacja wymieniona, dłuższa renowacja ciągu pieszo-rowerowego

Przedłużył się remont nawierzchni południowej kapy chodnikowej na moście Siekierkowskim. Na odcinku od dylatacji do pylonu po stronie zachodniej przeprawy trwa skuwanie betonu, bo okazało się, że jest w gorszym niż przewidywano stanie. Prace naprawcze potrwają co najmniej do połowy października. Wymieniona za to została już dylatacja w rejonie zjazdu w kierunku Wawra.

Most Siekierkowski to jedna z najpopularniejszych warszawskich przepraw. Pozwala na krótszą podróż z Mokotowa czy Ursynowa na Pragę-Południe i odwrotnie, dlatego codziennie pokonują go dziesiątki tysięcy kierowców. Dużym uznaniem cieszy się także wśród pieszych i rowerzystów. Ponieważ bezpieczeństwo i stan techniczny obiektów inżynierskich są dla nas szczególnie istotne, most regularnie przechodzi przeglądy i renowacje.

O obiekcie nie zapomnieliśmy także w tym roku. Prace toczą się na nim od lipca. Najpierw wiązały się z naprawą betonowych wysepek między jezdniami przy rozjazdach na skrzyżowaniu Trasy Łazienkowskiej z ul. Wał Miedzeszyński. Wysepki te uległy degradacji i konieczne stało się rozebranie betonu, a następnie ułożenie nowego i zabezpieczenie go żywicą epoksydową.

Potem zajęliśmy się dylatacją. Wymieniliśmy ją po wschodniej stronie mostu na jezdni w kierunku Wawra. Roboty z tym związane trwały niemal miesiąc – dlatego, że wymiana urządzenia dylatacyjnego jest skomplikowanym procesem, wymagającym zachowania reżimów technologicznych.

Beton do wymiany

Jeszcze dłużej trwać będzie naprawa południowej kapy chodnikowej na odcinku od dylatacji do pylonu od strony zachodniej mostu. Ze względu na gorszy niż przewidywaliśmy stan betonu pod nawierzchnią, konieczne stało się na jego całkowite ściągnięcie. Jest zdejmowany na głębokość 25 cm, czyli do ustroju nośnego, tworzonego przez dźwigary główne i elementy usztywniające (tzw. stężenia).

Skujemy łącznie ok. 600 m kw. powierzchni. Następnie położymy nowy beton i odpowiednio uzbroimy. Wykonamy m.in. izolację przeciwwodną, a także sączki – urządzenia do zbierania wody z płyty pomostu. Na koniec nowy beton pokryjemy żywicą epoksydowo-poliuretanową, która będzie stanowiła nawierzchnię ciągu pieszo-rowerowego.

W efekcie finał prac nastąpi najwcześniej w połowie października. Wiele zależy od pogody, muszą bowiem zostać wykonane gdy jest sucho. W przeciwnym razie efekty nie będą trwałe.

Obecnie południowa kapa chodnikowa jest w całości zamknięta dla pieszych i rowerzystów. Przejście i przejazd na dwóch kółkach możliwe są tylko po północnej stronie mostu.

Pliki do pobrania

Powered by Projectic.pl