Most Świętokrzyski. Wymieniliśmy urządzenie dylatacyjne - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

29-10-2021

Most Świętokrzyski. Wymieniliśmy urządzenie dylatacyjne

Zakończyliśmy wymianę urządzenia dylatacyjnego po wschodniej stronie mostu Świętokrzyskiego. W sąsiedztwie tego elementu konstrukcji przeprawy naprawiliśmy również nawierzchnię ciągów pieszo-rowerowych.

Most Świętokrzyski.

W Warszawie na podległych nam drogach jest 545 obiektów mostowych i inżynierskich, w tym 65 mostów, które codziennie służą milionom warszawiaków i przyjezdnych. Ich utrzymanie to jedno z naszych ważniejszych zadań. Każdego roku sprawdzamy stan techniczny przepraw na naszych drogach i dokonujemy ich konserwacji – zgodnie z wymaganiami zawartymi w ustawie Prawo budowlane. Ostatni przegląd mostu Świętokrzyskiego wykazał konieczność naprawy urządzenia dylatacyjnego po wschodniej stronie obiektu. Dlatego podjęliśmy decyzję o niezwłocznej wymianie wyeksploatowanego elementu konstrukcji. Odsunięcie w czasie naprawy mogłoby wpłynąć na trwałość obiektu.

Prace, do których przystąpiliśmy na początku września, właśnie się zakończyły. Choć może się wydawać, że trwały zbyt długo, przebiegały zgodnie z harmonogramem, a nawet zostały zrealizowane przed terminem. Niemal dwumiesięczny okres robót wiązał się z reżimem technologicznym, jaki musieliśmy zachować przy wykonywaniu robót. Tym bardziej, że ich zakres obejmował konstrukcję mostu i nawierzchnię. Najpierw wykuliśmy stare urządzenie dylatacyjne, a następnie oczyściliśmy szczelinę dylatacyjną. Potem zamontowaliśmy i dozbroiliśmy nowe urządzenie dylatacyjne, a także uzupełniliśmy konstrukcję betonową, oraz odtworzyliśmy izolację pomostu i przyczółka. Ostatnim krokiem było układanie warstw asfaltu. W przypadku ciągów pieszo-rowerowych odnowiliśmy zniszczoną i odspojoną ich nawierzchnię w sąsiedztwie dylatacji.

Ważne

Wymiana urządzenia dylatacyjnego jest rutynowym, okresowym zabiegiem utrzymaniowym, stosowanym kilkukrotnie w czasie eksploatacji mostu. Dylatacje modułowe, a takie znajdują się na moście Świętokrzyskim, są projektowane na różne okresy użytkowania i przewiduje się ich wymianę już po 20 latach eksploatacji na najbardziej obciążonych ruchem obiektach.

W Warszawie na drogach podległych ZDM jest 545 obiektów mostowych i inżynierskich oraz 121 urządzeń dźwigowych. To: 65 mostów, 39 estakad, 161 wiaduktów, 74 kładki, 43 przejścia podziemne, 35 tuneli, 128 przepustów, 33 windy, 84 platformy i 4 schody ruchome. Dodatkowo na naszych drogach znajduje się 58 km ekranów akustycznych.

Powered by Projectic.pl