Ul. Grochowska jest jedną z ważniejszych arterii Pragi-Południe. Na odcinku od ul. Podolskiej do ul. Garwolińskiej składa się z trzech jezdni. Tą trzecią jest jednokierunkowa droga dojazdowa do zabudowań położonych po północnej stronie torowiska.
Jedno skrzyżowanie z wyniesioną powierzchnią
Właśnie tę drogę muszą przekroczyć mieszkający na północ od ul. Grochowskiej, którzy chcą dotrzeć do przystanków tramwajowych. O ile od strony skrzyżowań z ulicami Garwolińską, Wspólna Droga, Żółkiewskiego i Podolskiej oraz placem Szembeka nie ma z tym problemu, bo znajdują się tam przejścia dla pieszych, o tyle przy drugich końcach peronów przystankowych zebr już brakuje. Tym samym piesi, którzy kierują się od wschodu, muszą pokonać dodatkowo ponad sto metrów, by wsiąść do tramwaju w kierunku centrum.
Nowe, dodatkowe przejścia, których budowa właśnie rusza, skrócą dojścia do pięciu przystanków. Zebry powstaną: ok. 100 m od skrzyżowania z ul. Garwolińską, przy wylocie ul. Nasielskiej, ok. 80 m od skrzyżowania z pl. Szembeka, przy wylocie ul. Hetmańskiej i przed wylotem ul. Kwatery Głównej. Przy okazji poprawimy bezpieczeństwo tam, gdzie do drogi dojazdowej, zwanej przez pobliskich mieszkańców „małą” Grochowską, dobiega ul. Nasielska. To skrzyżowanie będzie posiadać wyniesioną powierzchnię (na wyniesieniu po wschodniej stronie namalujemy zebrę), aby uspokoić ruch.
Przejścia przez ul. Koprzywiańską
Inwestycja, będąca jednym z następnych realizowanych projektów z budżetu obywatelskiego, zakłada budowę także dwóch kolejnych przejść dla pieszych w szóstej lokalizacji. Zostaną one utworzone przy pętli tramwajowej „Gocławek”. Wytyczymy je przez ul. Koprzywiańską, w którą w tym miejscu przeobraża się tzw. „mała” Grochowska. Dzięki zebrom piesi zyskają drugie dojście do przystanku tramwajowego „Gocławek 07”.
Prace związane z budową dodatkowych przejść dla pieszych do peronów tramwajowych przy ul. Grochowskiej powinny potrwać do końca roku.