Skrzyżowanie ulic Modlińskiej i Kowalczyka w nową sygnalizację wyposażyliśmy jesienią 2017 r. Poprzednia była wyeksploatowana, poza tym nie spełniała nowoczesnych standardów. Obecna posiada m.in. dodatkowe fazy dla lewoskrętów z ul. Modlińskiej w Kowalczyka i w Żerańską.
Płynność ruchu i bezpieczeństwo
Kolejnym etapem było podłączenie tej sygnalizacji do Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem. Prace z tym związane ruszyły na początku sierpnia i właśnie dobiegły końca. Dzięki temu niebawem kierowcy powinni odczuć, że na skrzyżowaniu poprawiła się płynność ruchu i wzrosło bezpieczeństwo – poprzez ustawienie koordynacji na prędkość dopuszczalną, co zniechęca do rozpędzania się.
Roboty nie ograniczyły się wyłącznie do samych świateł. Objęły cały obszar skrzyżowania, aby usprawnić poruszanie się tam pieszym i rowerzystom. Wyznaczyliśmy wygodny przejazd rowerowy przez ulice Modlińską i Kowalczyka. Przed przejściami dla pieszych przy jezdni zamontowaliśmy pasy ostrzegawcze i płyty prowadzące.
Po południowej stronie ul. Kowalczyka, tuż za skrzyżowaniem, utworzyliśmy miejsce pod ewentualną instalację w przyszłości wiaty autobusowej. Niebawem pojawi się więcej niskiej zieleni – przed rozpoczęciem inwestycji była tylko przy dwóch narożnikach skrzyżowania, ale przygotowaliśmy miejsce pod jej nasadzenie przy kolejnych dwóch.
Prace budowlane wciąż trwają, związane są z wykańczaniem chodników i dróg dla rowerów. Nowe trotuary położyliśmy już w znacznej części tam, gdzie była przewidziana ich wymiana.
388 sygnalizacji w ZSZR
Osygnalizowane skrzyżowanie u zbiegu Modlińskiej i Kowalczyka to jedno z trzech w ciągu tej pierwszej ulicy, które w ostatnim czasie włączyliśmy do ZSZR. W jego poczet weszły również sygnalizacje na skrzyżowaniach z ulicami Ekspresową i Elektronową. One w nowym systemie działają już od końca sierpnia. W Warszawie jest łącznie 388 sygnalizacji podłączonych do ZSZR.