Nasze działania to nie tylko usuwanie obiektów, które bez naszej zgody znajdują się w pasie drogowym, to także sprawdzanie nośników reklamowych. W wyniku przeprowadzonych kontroli (809 skontrolowanych reklam), z pasa drogi zniknęło 76 reklam. W lutym wydaliśmy też 131 decyzji administracyjnych, nakładających kary na właścicieli nielegalnych obiektów (w tym 97 dotyczących reklam).
Zgłoszenia mieszkańców
Efekty naszej pracy to rezultat całodobowej kontroli pasa drogowego, którą przeprowadzają nasi pracownicy w ramach bieżących obowiązków. Jednak bardzo często to właśnie mieszkańcy są dla nas cennym źródłem informacji i to dzięki nim również pozyskujemy informację o nielegalnych obiektach. Najprostszym i zarazem najskuteczniejszym sposobem przesłania zgłoszenia przez mieszkańca jest Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115, można to zrobić za pośrednictwem aplikacji, strony internetowej lub telefonicznie.
Usunięte nośniki reklamowe trafiają do magazynu ZDM. W pierwszej kolejności wysyłamy informację do właściciela z prośbą o odbiór. Naliczamy też koszty związane z koniecznością usunięcia danego obiektu. Nośniki nieodebrane lub takie, których właściciela nie udało się ustalić, są sukcesywnie utylizowane.