W grudniu przeprowadziliśmy 896 kontroli, podczas których sprawdziliśmy 493 reklamy. W wyniku naszych działań z pasa drogi zniknęło 88 nielegalnych obiektów, w tym 56 reklam.
Wszczęto łącznie 131 postępowań administracyjnych zmierzających do ukarania właścicieli nielegalnych nośników (101 dotyczyło reklam) oraz wydano 134 decyzje administracyjnych nakładających kary.
Zgłoszenia mieszkańców
Kontrole, które prowadzą nasi pracownicy są bardzo często wynikiem wcześniejszych zgłoszeń mieszkańców. Najprostszym i zarazem najskuteczniejszym sposobem przesłania zgłoszenia jest Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115, za pośrednictwem aplikacji, strony internetowej lub telefonicznie.
Usunięte nośniki reklamowe trafiają do magazynu ZDM, gdzie czekają na właściciela. Kierujemy do niego prośbę o odbiór. Naliczamy też koszty usunięcia. Nośniki nieodebrane lub takie, których właściciela nie udało się ustalić, są sukcesywnie utylizowane.