ZARZĄD DRÓG MIEJSKICH
05-02-2015

Nowa sygnalizacja w 2015 roku

Sześć nowych sygnalizacji i cztery duże remonty w 2015 roku.

Zarząd Dróg Miejskich szykuje się do ogłoszenia przetargów na budowę sześciu nowych sygnalizacji świetlnych w Warszawie. Mamy już gotowe projekty, które będą realizowane w tegorocznym sezonie budowlanym. Wymienione niżej skrzyżowania nie stanowią kolejności realizacji zadania. Budowy: 1. Brazylijska i Saska - skrzyżowanie w kształcie litery "T" usytuowane zaraz za wiaduktem nad Trasą Łazienkowską. Potok pojazdów jadących Saską, zwłaszcza w szczycie, uniemożliwiał płynną zmianę kierunku jazdy wyjeżdżających z ulicy Brazylijskiej. Sytuacji nie ratowała również kieszeń dla wyjeżdżających z Brazylijskiej w kierunku Gocławia. Kierowcy mieli również organiczoną widoczność, musieli uważać na pojazdy zjeżdżające z wiaduktu (pozornie daleko od skrzyżowania), ale także na jadących łacznikiem od Trasy Łazienkowskiej. Długie oczekiwanie na wyjazd z Brazylijskiej był niedogodnością dla pasażerów autobusów.  2. Patriotów 347 przy Szkole Podstawowej - kilka lat temu wybudowaliśmy w tym miejscu azyl i doświetliliśmy przejście dla pieszych, które wytyczono między przystankami autobusowymi. Dzieci skarżyły się jednak na nieodpowiedzialne zachowanie kierowców, nauczyciele zaś podkreślali, że dzieci często wbiegały na  przejście za nadjeżdżającym autobusem. Dodatkowym powodem była również prędkość rozwijana przez kierowców, mimo dobrze oznakowanego przejścia z podkreśleniem sąsiedztwa szkoły. 3. Ludwika Kondratowicza przy Szpitalu Bródnowskim - przejście dla pieszych przez dwie jezdnie i pas dzielący, usytuowane na środku odcinka pomiędzy Chodecką a Malborską. Prosty odcinek ulicy, dwa pasy w każdym kierunku i brak sygnalizacji powodował nadmierną prędkość kierowców. Piesi, pacjenci, goście pacjentów musieli długo czekać na zatrzymanie pojazdów. 4. Józefa Ciszewskiego i Dereniowa - jedno z większych skrzyżowań, gdzie brakowało sygnalizacji. Szerokie jezdnie, szeroki pas dzielący, brak sygnalizacji, co zachęcało do szybkiej jazdy. Liczne kolizje i potrącenia, duża ilość pojazdów nadmiernie rozpędzonych. Uspokojenie ruchu na tym skrzyżowanie jest koniecznością, ma radykalnie podnieść bezpieczeństwo pieszych i wyjeżdżających z Dereniowej. 5. Trakt Brzeski i Fabryczna - w ubiegłym roku uruchomiliśmy sygnalizację w trybie czasowym, jako doraźną odpowiedź na zdarzenia drogowe w tym rejonie miasta. W tym roku wybudujemy sygnalizację w układzie docelowym z przebudową całego skrzyżowania wraz przesunięciem przejścia dla pieszych do ulicy Fabrycznej.  6. Wawelska i Marii Skłodowskiej-Curie - przejście dla pieszych pomiędzy Żwirki i Wigury a Grójecką. Jedno z bardziej niebezpiecznych przejść dla pieszych, zwłaszcza wieczorem. Dochodziło tam do licznych potrąceń i wypadków z udziałem pieszych w latach ubiegłych. Na pasie dzielącym wybudowana szykana, aby wyhamować pieszego przed możliwością wtargnięcia na jezdnię. Trzy pasmowa jezdnia nie zachęcała kieroców do ustępowania pierwszeństwa, nawet tym, co byli już na środku. Zaplanowaliśmy kompleksowe remonty sygnalizacji na Belwederskiej pomiędzy Jurija Gagrina a Dolną oraz na skrzyżowaniu Jana Sobieskiego i Bolesława Limanowskiego z wydzieleniem faz do skrętu w lewo. Kolejny remont wraz z modernizacją skrzyżowania czeka nas na Żwirki i Wigury z Banacha - dotychczasowy układ skrzyżowania jest niewydolny i kolizjogenny. Brakuje tam sygnalizatora, który zabraniałby zjazdu ze środka skrzyżowania w Banacha. Źle obliczona prędkości i odległość nadjeżdżających od Wawelskiej powodowała wjazd bezpośrednio pod te auta. Remont sygnalizacji zaplanowaliśmy również na przejściu dla pieszych przez Wawrzyńca Surowieckiego. 
Czeka nas również przeprogramowanie sygnalizacji świetlnych w ciągu alei Komisji Edukacji Narodowej w celu uzyskania koordynacji na tym ciągu, na niektórych pojawią się wydzielone fazy do skrętu w lewo. Ma to również uspokoić ruch na tej, a w konsekwencji podnieść bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Jeżeli starczy nam środków, to dobudujemy sygnalizację w ciągu przejścia dla pieszych na Placu Gabriela Narutowicza przez torowisko między przystankami tramwajowymi (od strony kościoła). Dotychczas piesi byli kierowani sygnałami jedynie przechodząc przez jezdnię. Piesi, idąc podczas nadawania sygnału zielonego, myślą, że sygnał dotyczy również przejścia przez torowisko. 

Zdjęcia

Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy w ramach ZIT WOF – etap I
Abonament parkingowy
Baner Warszawa 19115
Rozbudowa II linii metra - informacje o zmianach w komunikacji
Rozbudowa II linii metra - informacje o budowie