To trzeci, ostatni etap realizacji Miejskiego Systemu Informacji.
Na ulicach pojawiły się pierwsze tablice Miejskiego Systemu Informacji Płatnej z kierunkowymi panelami informacyjnymi – firmy będą mogły na nich umieszczać swoje logo wraz z informacją dotyczącą odległości od siedziby, punktu usługowego lub handlowego. Instalacja systemu odbywa się na podstawie uchwały Rady Gminy Warszawa Centrum.
W pierwszym etapie, do końca 2014 roku, zaplanowane jest powstanie od 300 do 400 takich obiektów instalowanych na latarniach lub jako urządzenia wolnostojące. Na każdym z obiektów umieszczone będą cztery panele z logotypami oraz informacjami kierunkowymi ułatwiającymi dotarcie do wybranych celów.
Projekt budowy komercyjnej części MSI ma długą historię. Przetarg na budowę i eksploatację obiektów informacji płatnej na terenie Warszawy wygrała w 1999 roku firma Venessa. Jednak do 2012 roku, ze względu na spór pomiędzy ZDM a Venessą projekt nie wszedł w fazę realizacji. Dzięki zawartej w lipcu 2012 roku ugodzie sądowej możliwe było podpisanie aneksu do pierwotnej umowy, umożliwiającego kontynuowanie działań. Jednocześnie Venessa postanowiła wykorzystać doświadczenie w zakresie eksploatacji i sprzedaży obiektów w pasach drogowych firmy AMS SA i weszła z nią w kooperację przy realizacji przedsięwzięcia.
Podział zadań pomiędzy partnerami przewiduje, że za procesy związane z niezbędnymi pozwoleniami oraz eksploatacją paneli odpowiadać będzie ADPOL – podmiot w 100% należący do AMS – a za sprzedaż paneli AMS. Produkcją konstrukcji i montażem zajmie się firma Venessa, a lokalizacje weryfikować i uzgadniać będzie Zarząd Dróg Miejskich.
Zgodnie z umową podmioty zaangażowane w przedsięwzięcie partycypują w przychodach ze sprzedaży paneli firmom komercyjnym, przy czym kwota należna z tego tytułu dla ZDM nie może być niższa niż 40 zł za 1 panel. Pierwsze tablice Miejskiego Systemu Informacji Płatnej zostały zamontowane na al. Wilanowskiej.