Nowa ulica Kondratowicza coraz bliżej - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Menu główne

05-08-2022

Nowa ulica Kondratowicza coraz bliżej

Prace związane z budową kolejnych stacji metra na Targówku dobiegają końca. Pierwsi pasażerowie będą mogli skorzystać z nich już wczesną jesienią. Dużo dzieję się również na powierzchni, gdzie trwa kompleksowa przebudowa ul. Kondratowicza. Prace wyprzedzają zakładany przez nas harmonogram, dlatego wraz z otwarciem metra oddamy do użytku część nowej infrastruktury drogowej.

Metro zmienia Warszawę! Już jesienią tego roku mieszkańcy będą mieli do dyspozycji trzy nowe stacje na Targówku – Kondratowicza, Bródno i Zacisze. Pociągi testowe wyjechały już na tory, a na samych stacjach trwają ostatnie prace wykończeniowe. Wykonawca przygotowuje się też od odbiorów technicznych.

Prace wykonywane pod ziemią, są świetną okazją do przebudowy infrastruktury znajdującej się na powierzchni. Kondratowicza całkowicie zmieni się na całym kluczowym odcinku, czyli między ulicami Rembielińską oraz św. Wincentego. Remont rozpoczął się wiosną, gdy wykonawca budowy metra zaczął likwidować na powierzchni zaplecze swoich prac, a jego efekty są coraz bardziej widoczne.

Wszystko idzie zgodnie z planem

Za prace drogowe odpowiedzialne są trzy miejskie jednostki: Metro Warszawskie, Zarząd Transportu Miejskiego i Zarząd Dróg Miejskich, przy czym ten ostatni zajmuje się większą częścią ulicy, na odcinku miedzy stacjami. Harmonogram robót zakłada otwarcie jezdni ul. Kondratowicza do końca 2022 r. Pozostałe prace, inne niż drogowe – związane m.in. z zielenią, mają zostać ukończone w 2023 r.

Ulica Kondratowicza zyska jednak częściową przejezdność przy okazji otwarcia nowych stacji metra. Chcemy, aby mieszkańcy mogli bezproblemowo dojechać do nich np. transportem publicznym.

Na otwarcie nowych stacji w pełni gotowy ma być odcinek drogowy między ulicami Rembielińską i Łabiszyńską. Połowa września to też termin gotowej jezdni południowej między Łabiszyńską i Chodecką. Na tym odcinku Kondratowicza ruch będzie zapewniony w obie strony. W tym czasie na jezdni północnej wciąż będą trwały prace. Na odcinku od ul. Chodeckiej do Malborskiej do ruchu dopuszczone będą wyłącznie pojazdy Warszawskiego Transportu Publicznego, natomiast samochody prywatne będą mogły w pełni korzystać z odcinka  od Malborskiej do św. Wincentego.

Kompleksowa przebudowa

Bardzo zależy nam, aby mieszkańcy mogli komfortowo dojechać transportem publicznym do nowych stacji metra. Właśnie dlatego harmonogram prac układany był w ten sposób, aby wraz z otwarciem metra, ul. Kondratowicza była częściowo przejezdna.

Należy jednak pamiętać, że prowadzone na ul. Kondratowicza prace nie ograniczają się wyłącznie do wymiany nawierzchni jezdni. To w praktyce budowa tej rozległej ulicy w zupełnie nowej odsłonie. Nowe będą chodniki, oświetlenie (282 latarnie LED) i zieleń (ok. 500 drzew zasadzonych przez ZDM i ok. 200 zasadzonych przez Metro uzupełni ok. 300, które rosną tam obecnie). Zamontowane zostaną też sygnalizacje świetlne w pięciu lokalizacjach: na skrzyżowaniach z ul. Łabiszyńską i ul. Chodecką, na wjeździe pod Mazowiecki Szpital Bródnowski, a także na dwóch przejściach dla pieszych.

Zakres prac jest więc bardzo szeroki, dlatego przeprowadzamy je etapami.

Inwestycje towarzyszące

I to też nie wszystko. Niedaleko na ul. Kondratowicza – w miejscu, pod którym nie będzie przebiegać metro – zakończyliśmy budowę sygnalizacji świetlnej. Chodzi o skrzyżowanie z ulicami Blokową i Przy Grodzisku. Wybudowane światła obejmują wszystkie cztery istniejące przejścia dla pieszych. Inwestycja podniosła bezpieczeństwo okolicy. Dotychczas wielu kierowców przekraczało w tym miejscu dozwoloną prędkość.

Remontujemy też pobliską ul. Chodecką. Na odcinku między ulicami Wyszogrodzką a Kondratowicza wymieniona zostanie nawierzchnia jezdni. Aktualnie remontowane są chodniki i droga dla rowerów.

Powered by Projectic.pl