Nowe latarnie na Międzynarodowej - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

23-08-2022

Nowe latarnie na Międzynarodowej

Zakończyliśmy kompleksową wymianę oświetlenia ul. Międzynarodowej. W sumie zamontowaliśmy 63 nowe słupy. Wymienione zostało też okablowanie. Latarnie wyposażone zostały oczywiście w oprawy SAVA.

Nowoczesne oświetlenie to nie tylko oszczędności energii i mniejsza awaryjność, ale również poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego. Tak jak zapowiadaliśmy, najstarsze latarnie są przez nas sukcesywnie wymieniane.

Do tej pory na ul. Międzynarodowej ustawione były stare, betonowe latarnie. Upływający czas sprawił, że betonowe słupy zaczęły się kruszyć. Latarnie coraz częściej zaczęły się psuć, na co wpływ bez wątpienia miało też stare okablowanie. W tym miejscu należy wspomnieć również o energochłonnych i mało wydajnych oprawach sodowych.

Na szczęście to już przeszłość. Na Międzynarodowej stanęły 63 metalowe słupy. Ułożone zostało też nowe okablowanie. Dopełnieniem remontu są energooszczędne i wydajne oprawy SAVA. Teraz mieszkańcy mogą korzystać z dobrze oświetlonej ulicy, co bezpośrednio wpłynie na bezpieczeństwo.

Modernizujemy oświetlenie

Oświetlenie warszawskich ulic jest przez nas konsekwentnie modernizowane. W tym roku wymieniliśmy je m.in. na ul. Hynka, Rodowicza „Anody”, Spalinowej czy Międzyborskiej. W zeszłym roku wybudowaliśmy je na dwóch odcinkach ul. Przyczółkowej, a nowe lampy w miejsce starych zamontowaliśmy na ulicach Lubelskiej, Ratuszowej, Przy Agorze, przebudowywanej Sokratesa, w ciągu ulic Grzybowej i Szosowej, a także na pl. Inwalidów. Oświetlenie wymienialiśmy również w tunelach – w czterech przeprawach w ciągu Trasy Łazienkowskiej oraz w ośmiu innych lokalizacjach w mieście, m.in. w Alejach Jerozolimskich (przy ul. Włodarzewskiej i Jutrzenki) i w al. 4 Czerwca 1989 r. przy ul. Szamoty (wiadukt pod torami kolejowymi). Ponadto sodowe oprawy zastąpiliśmy ledowymi na masztach na węzłach drogowych.

W tym roku wymienimy wszystkie oprawy oświetleniowe na latarniach przy drogach krajowych, wojewódzkich i powiatowych, które po zmroku nie są jeszcze oświetlane przez LED-y. Koszt operacji wyniesie 32,3 mln zł, ale dzięki mniejszemu zużyciu prądu miasto zaoszczędzi aż 23 mln zł rocznie.

Powered by Projectic.pl