Ul. Grochowska to jedna z ważniejszych arterii Pragi-Południe. Na odcinku od ul. Podolskiej do ul. Garwolińskiej składa się z trzech jezdni. Tą trzecią jest jednokierunkowa droga dojazdowa do zabudowań położonych po północnej stronie torowiska, czyli tzw. „mała” Grochowska.
Skrzyżowanie z wyniesioną powierzchnią
Właśnie tę drogę muszą przekroczyć mieszkający na północ od ul. Grochowskiej, którzy chcą dotrzeć do przystanków tramwajowych. O ile od strony skrzyżowań z ulicami Garwolińską, Wspólna Droga, Żółkiewskiego i Podolską oraz placem Szembeka nie było z tym problemu, bo znajdują się tam przejścia dla pieszych, o tyle przy drugich końcach peronów przystankowych zebr już brakowało. Tym samym piesi, którzy kierowali się od wschodu, do niedawna musieli pokonać dodatkowo ponad sto metrów, by wsiąść do tramwaju w kierunku centrum.
Teraz to się zmieniło. Tuż przed sylwestrem zakończyła się budowa nowych, dodatkowych przejść. Skróciły one dojścia do pięciu przystanków. Zebry powstały: ok. 100 m od skrzyżowania z ul. Garwolińską, przy wylocie ul. Nasielskiej, ok. 80 m od skrzyżowania z pl. Szembeka, przy wylocie ul. Hetmańskiej i przed wylotem ul. Kwatery Głównej. Przy okazji poprawiliśmy bezpieczeństwo tam, gdzie do „małej” Grochowskiej dobiega ul. Nasielska. Wynieśliśmy powierzchnię tego skrzyżowania, aby uspokoić ruch, a na wyniesieniu po wschodniej stronie namalowaliśmy zebrę.
Przejście przez ul. Koprzywiańską
Realizowana w ramach budżetu obywatelskiego inwestycja zakładała także budowę dwóch przejść dla pieszych w szóstej lokalizacji. Zostały one utworzone przy pętli tramwajowej „Gocławek”. Wytyczyliśmy je przez ul. Koprzywiańską, w którą w tym miejscu przeobraża się tzw. „mała” Grochowska. Dzięki zebrze piesi zyskali drugie dojście do przystanku tramwajowego „Gocławek 07”.