Nowe przejście na Czerniakowskiej. Projekt już zatwierdzony - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

15-03-2017

Nowe przejście na Czerniakowskiej. Projekt już zatwierdzony

Być może jeszcze w wakacje pojawi się nowe przejście dla pieszych przez ul. Czerniakowską (przy ul. Chełmskiej). Projekt przejścia został już zatwierdzony. Nowa „zebra” nie sparaliżuje ruchu, a na zmianach – oprócz pieszych – mogą zyskać także kierowcy.

Naziemne przejście dla pieszych będzie alternatywą dla istniejącej przy skrzyżowaniu, wysokiej na ponad 5 metrów, kładki. Zgodnie z rozstrzygniętym pod koniec ubiegłego roku przetargiem, dokumentację dla budowy przejścia przygotowuje firma Siemens.

W ramach prac przeanalizowane zostały możliwe rozwiązania dotyczące sposobu wyznaczenia przejścia. Wykonawca był zobowiązany do przedstawienia koncepcji zmian, które będą uwzględniać zaprojektowanie przejść w poziomie przez ul. Czerniakowską, w rejonie ul. Chełmskiej (z przejazdem rowerowym) oraz m.in. korektę geometrii skrzyżowania i korektę łuków na skrzyżowaniu.

Co się zmieni?

Przedstawiony projekt zakłada wyznaczenie nowej „zebry” po południowej stronie wlotu ul. Chełmskiej, w pobliżu istniejącej kładki. Przy okazji powstaną też przejazdy rowerowe. Dodatkowo, dzięki korekcie łuków skrzyżowania, uspokojony zostanie ruch w tym miejscu, co przełoży się na poprawę bezpieczeństwa pieszych. Skrzyżowanie zostanie zabezpieczone przed nielegalnym parkowaniem za pomocą słupków U-12c.

Zmodernizowana sygnalizacja świetlna będzie działać w pełnej akomodacji, przewidziany jest montaż detekcji pojazdów (m.in. pętle indukcyjne), pieszych (także sygnalizacja akustyczna) i rowerzystów (kamery lub detektory radarowe). Po zmianach skrzyżowanie będzie nadal funkcjonować w ramach Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem.

W związku z działaniem skrzyżowania w pełnej koordynacji, nie spodziewamy się zauważalnych zmian w przepustowości ruchu kołowego. Ruch na wlocie ul. Czerniakowskiej w kierunku południowym będzie dozowany przez skrzyżowanie z ul. Gagarina. Również w przeciwnym kierunku przepustowość ulicy ogranicza skrzyżowanie z ul. Gagarina. Wprowadzane zmiany mogą pozwolić na rozładowanie zatoru, jaki tworzy się przed tym skrzyżowaniem w godzinach szczytu.

Powered by Projectic.pl