Przebudowa ronda Dmowskiego nabiera tempa po zimie. Prace obecnie wciąż skupiają się na wlotach Al. Jerozolimskich, ale pracownicy wykonawcy, firmy Balzola, wstawili już wszystkie nowe krawężniki, a do położenia pozostały ostatnie płyty chodnikowe z lastryko. Uwagę zwraca poszerzony peron przystanku tramwajowego „Centrum 09”, który został wydłużony i łączy się z jednym z czterech nowych naziemnych przejść dla pieszych. Trwają ostatnie szlify związane z przebudową peronu.
Zmiany na rondzie Dmowskiego, w ramach tworzenia Nowego Centrum Warszawy, wprowadzamy przede wszystkim z myślą o niezmotoryzowanych uczestnikach ruchu. Nowe zebry będą służyły warszawiakom ze wszystkich stron ronda – na wysokości ulic Poznańskiej, Widok, Parkingowej i Nowogrodzkiej. Pozwolą na przejście na drugą stronę jezdni i dostęp do przystanków tramwajowych w poziomie terenu. Przejścia podziemne wciąż będą funkcjonować.
Drugi peron
W nocy z czwartku na piątek (z 31 marca na 1 kwietnia) rozpocznie się poszerzanie i wydłużanie drugiego przystanku tramwajowego w ciągu Al. Jerozolimskich. Chodzi o „Centrum 10”, ulokowany na wysokości Novotelu. Będzie dociągnięty do drugiego nowego przejścia. Pozostałe dwie zebry wykonawca wyznaczył przez ul. Marszałkowską. Wszystkie wyposażył w sygnalizację świetlną. Jej włączenie nastąpi na samym końcu realizacji inwestycji.
Prace brukarskie związane z przystankiem „Centrum 10” powinny potrwać do świąt wielkanocnych. Balzola na weekend 22-24 kwietnia planuje bowiem wymianę nawierzchni wlotów Al. Jerozolimskich. O szczegółach (termin może się jeszcze zmienić) i utrudnieniach związanych z asfaltowaniem dojazdów i wyjazdów z ronda poinformujemy z odpowiednim wyprzedzeniem, ale nie wcześniej niż w połowie kwietnia.
Położenie nowej nawierzchni domknie całość robót. Pozostanie już tylko kosmetyka, a więc m.in. usuwanie resztek materiałów z placu budowy i zapewnienie odpowiednich warunków nowym roślinom. Ich sadzenie jest już finalizowane – narożniki ronda są wzbogacane ostatnimi sztukami krzewów i bylin. Wcześniej posadzone zostały drzewa.
Asfaltowanie ścieżki rowerowej
Przebudowa oznacza również udogodnienia dla rowerzystów. Zyskają oni przejazdy rowerowe przy trzech z czterech tworzonych przejść i drogę dla rowerów omijającą od zachodu i północy główne wyjście ze stacji metra Centrum. W środę rozpoczęło się asfaltowanie ścieżki rowerowej od strony ul. Widok. Powinno potrwać do połowy przyszłego tygodnia.