W ramach prac, na które ogłosiliśmy przetarg, skrzyżowanie zostanie wyposażone w nowoczesną instalację sygnalizacyjną, działającą w akomodacji. Światła będą skoordynowane ze skrzyżowaniem z ul. Białostocką i wyposażone w detekcję pojazdów, pieszych i rowerzystów.
Aby umożliwić montaż urządzeń sygnalizacyjnych, istniejące przejście dla pieszych na wlocie ulicy Grodzieńskiej zostanie przesunięte o około 3 metry od krawędzi jezdni. W związku z tym konieczna będzie korekta wysokości krawężników i chodnika.
Pasy rowerowe i chodnik
To nie jedyna zmiany, które wprowadzimy w tym rejonie. Nowa sygnalizacja zostanie powiązana ze zmianami organizacji ruchu wzdłuż ulicy Radzymińskiej na odcinku Kawęczyńska-Otwocka. To inwestycja z budżetu partycypacyjnego, w ramach której powstaną pasy rowerowe (po obu stronach jezdni) oraz pasy do parkowania. Na zmianach zyskają również piesi. Parkowanie zostanie przesunięte z chodnika na jezdnię. Powstanie również brakujący odcinek chodnika od ul. Otwockiej pod wiaduktem kolejowym do ul. Naczelnikowskiej, po wschodniej stronie ulicy Radzymińskiej. Odcinek położony pod wiaduktem (na terenie kolejowym) wymaga jeszcze uzyskania niezbędnych pozwoleń na budowę.
Oferty w przetargu można składać do 24 lipca. Wybrany wykonawca będzie miał 75 dni na realizację zadania. Zmiany będą wprowadzane wraz z otwarciem Trasy Świętokrzyskiej, która przejmie znaczną część ruchu z tego odcinka ul. Radzymińskiej. Dzięki temu stanie się ona ulicą o charakterze lokalnym, zaś ruch międzydzielnicowy zostanie poprowadzony nową arterią.