Pierwszym etap prac była budowa przepustów pod okablowanie i przyszłą koordynację świateł. Ten etap już za nami. Ważnym elementem, wynikającym z konieczności wprowadzenia zmian w organizacji ruchu, są prace drogowe i brukarskie.
Takie roboty prowadzimy m.in. w rejonie istniejących przejść dla pieszych. Jednocześnie korygowane są łuki skrzyżowania i przygotowywane miejsce pod wydzielony skręt w ul. Pawińskiego. Dodatkowo zaplanowaliśmy też wykonanie śluzy dla rowerzystów. Na ul. Pawińskiego przewidziano poszerzenie wlotu oraz przebudowę miejsc parkingowych (z prostopadłych na skośne). Nową nawierzchnię otrzyma chodnik w rejonie skrzyżowania.
Planowana sygnalizacja na tym skrzyżowaniu będzie dostosowana do działania w pełnej koordynacji i wyposażona w czujniki, wykrywające natężenie ruchu. Przewidziany jest też montaż detekcji pieszych i rowerzystów.
Głównym celem zmian, które wprowadzamy jest uporządkowanie ruchu i poprawa bezpieczeństwa. Duże natężenie ruchu na ul. Korotyńskiego (w szczycie porannym ok. 1,2 tys. pojazdów na godzinę), powoduje trudności ze skrętem w ul. Pawińskiego oraz wyjazdem z niej. Ze względu na duży ruch problemy z przejściem przez ulicę mają piesi. Zmiany, które wprowadzamy poprawią komfort i bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu.