Obydwa skrzyżowania muszą na co dzień mierzyć się z dużym natężeniem ruchu, także pieszego. Na ul. Dwernickiego nowe światła zabezpieczą ruchliwe przejście dla pieszych na wysokości numeru 22. Z kolei na ul. Żegańskiej uspokoją ruch, którego natężenie wzrosło znacząco po otwarciu tunelu pod torami kolejowymi w Międzylesiu. Droga ta przenosi bowiem zasadniczy ruch z tej części Wawra, a skrzyżowanie z ul. Bursztynową to jeden z czarnych punktów na drogowej mapie Warszawy.
Trójwlotowe skrzyżowanie Żegańskiej i Bursztynowej zostanie wyposażone w pełną instalację sygnalizacyjną – maszty, sygnalizatory, sterowanie, okablowanie i detekcję. Światła będą działać w akomodacji, dostosowując się do natężenia ruchu. Uporządkujemy też parkowanie, m.in. poprzez ustawienie słupków blokujących i poszerzenie południowego wlotu skrzyżowania. Dodatkowo, aby lepiej skanalizować ruch, wyspa dzieląca jezdnie na zachodnim wlocie zostanie wydłużona o ok. 20 metrów. Istniejący azyl z prefabrykatów na przejściu przez ul. Żegańską zastąpimy konstrukcją z materiałów budowlanych.
I Dwernickiego
Nowoczesne urządzenia sygnalizacyjne pojawią się też na skrzyżowaniu ul. Dwernickiego z ul. Kickiego. Światła obejmą zarówno przejście dla pieszych we wschodnim wlocie Dwernickiego (wyposażone w azyl), jak też przejścia we wlotach ul. Kickiego. To część większej przebudowy prowadzonej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Wzdłuż ulic Dwernickiego, Mińskiej i Szaserów powstanie droga dla rowerów i nowe chodniki, przebudujemy też skrzyżowania i sygnalizacje świetlne.
Nowe światła będą działać w akomodacji (w zależności od natężenia ruchu) i zostaną skoordynowane z pozostałymi skrzyżowaniami wzdłuż ulicy. Wyposażymy je detekcję uczestników ruchu. Planowane jest też przesunięcie przejścia przez ul. Dwernickiego w kierunku tarczy skrzyżowania i zabezpieczenie skrzyżowania przed nielegalnym parkowaniem (słupki blokujące i korekta krawężnika).
Zmiany, które zaplanowaliśmy na obydwu skrzyżowaniach przyczynią się po poprawy bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu. Na dokumenty w przetargu czekamy do 12 marca. Po wyborze wykonawców (dwie części) przystąpimy do prac w terenie.