Nowe światła powstaną na skrzyżowaniach Reymonta – Schroegera, Reymonta – Andresena i Trakt Brzeski – Jeździecka.
To drogi dwupasmowe, o dużym natężeniu ruchu. Sygnalizacja wpłynie na uspokojenie ruchu w tym rejonie. Dzięki temu piesi będą mogli łatwiej przekroczyć jezdnię. Liczymy, że światła przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu.
Prace w al. Reymonta to projekt, którego realizację rozpoczęliśmy jeszcze w ubiegłym roku. Na budowę sygnalizacji przy skrzyżowaniu z ul. Andersena władze Warszawy przyznały nam dodatkowe środki. Opracowana została dokumentacja projektowa, teraz przystępujemy do robót w terenie. Przy okazji zbudujemy sygnalizację na sąsiednim skrzyżowaniu – z ulicą Schroegera. Pozwoli to dodatkowo wzmocnić bezpieczeństwo w tym rejonie.
Prace kompleksowe
Na wszystkich skrzyżowaniach zaplanowaliśmy kompleksowe prace. Zamontujemy nowoczesne sygnalizatory LED, maszty i słupy sygnalizacyjne, nowe okablowanie i sterowanie.
Sygnalizacje będą działać w pełnej akomodacji. Zostaną też wyposażone w automatyczną detekcję pieszych i rowerzystów (kamery) oraz sygnalizację akustyczną. Wszystkie światła zostaną dołączone do istniejącego systemu monitoringu, który zapewni stały podgląd sytuacji na skrzyżowaniu.
W przypadku prac na Trakcie Brzeskim, nowe światła zastąpią istniejącą w tym miejscu sygnalizację ostrzegawczą (żółte, pulsujące lampy).
Dokumenty w przetargu można składać do 17 lipca. Wykonawca wybrany w przetargu będzie miał 50 dni na realizację zadania. Nowe światła powstaną więc jeszcze w tym roku.