Rejon przystanku kolejowego do niedawna wzbudzał u pasażerów mieszane uczucia. Gdy po wyjściu z pociągu kierowali się na północ, wchodzili do odnowionego budynku poczekalni i kas biletowych w sąsiedztwie przebudowanej ul. Sokolej i nowoczesnej stacji drugiej linii metra. Jeśli zaś udawali się w kierunku południowym, ich oczom ukazywała się ogromna połać asfaltu z dużą powierzchnią wyłączoną z ruchu oraz zaparkowane nielegalnie na trawnikach samochody. Dodatkowo ten kiepski widok pogarszał niekompletny układ chodników.
Siedem platanów klonolistnych
Dlatego postanowiliśmy odmienić ten teren. Teraz podróżni odwiedzający okolice warszawskiego Stadionu Narodowego widzą uporządkowany rejon skrzyżowania ulic Sokolej i Siwca. Prace, które zakończyły się przed świętami Bożego Narodzenia, przede wszystkim wiązały się z likwidacją wspomnianej powierzchni wyłączonej z ruchu. Odzyskane miejsce przeznaczyliśmy na nową zieleń – tam, gdzie jeszcze dwa miesiące temu stały na klepisku auta, dziś jest zrekultywowana gleba, na której wiosną zazieleni się trawnik. Już za to można podziwiać posadzonych 7 platanów klonolistnych. Na wszystkich potencjalnych trasach pieszych wybudowaliśmy brakujące chodniki, a przez ul. Siwca wytyczyliśmy brakujące przejście dla pieszych. Przy okazji – mimo że pierwotnie zakres prac tego nie ujmował – doświetliliśmy dwa przejścia. Po zmroku piesi stali się bardziej widoczni na zebrach: przez ul. Sokolą przed skrętem w ul. Siwca i na tej nowo wytyczonej przez ul. Siwca.
W rejonie wejścia na przystanek utworzyliśmy parking rowerowy na 10 jednośladów. Na fragmencie lokalnej jezdni ul. Sokolej wyznaczyliśmy też dwie zatoki postojowe dla samochodów. Dzięki temu zapewniliśmy możliwość legalnego parkowania i jednocześnie zlikwidowaliśmy nielegalny postój. Zieleń i chodnik zabezpieczyliśmy słupkami blokującymi. W rejonie miejsca, gdzie ul. Siwca dobiega do ul. Sokolej, zmniejszyliśmy szerokość pasów, co zapewni większe bezpieczeństwo pieszych i uniemożliwi parkowanie aut na tarczy skrzyżowania.
Poprawiona infrastruktura rowerowa
Równolegle trwała też realizacja nieopodal projektu obywatelskiego „Droga dla rowerów przy PKP Stadion”, na który głos oddały 833 osoby. Zgodnie z tytułem celem było uzupełnienie sieci tras rowerowych w tym rejonie.
Dotychczas infrastruktura w niektórych relacjach wymuszała na rowerzystach dwukrotną zmianę strony, co było niewygodne i wydłużało czas jazdy. Droga rowerowa po wschodniej stronie ulicy Sokolej, która urywała się na odcinku 400 metrów, została przedłużona o jednokierunkowy łącznik umożliwiający legalne i wygodne włączenie się do ruchu na jezdni. Tam, gdzie łącznik kieruje na jezdnię, pojawiły się na niej nowe znaki. To – ze względu na swój kształt – zwani potocznie „sierżanci rowerowi”. Oznaczają one sugerowany kierunek oraz tor jazdy rowerzysty. Przypominają zarówno kierowcom, jak i użytkownikom jednośladów, że dalej mogą bezpiecznie i legalnie jechać jezdnią.