„Obwodnica Targówka” na ostatniej prostej - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

22-03-2018

„Obwodnica Targówka” na ostatniej prostej

Ponad 18 mln zł przeznaczyli Radni m.st. Warszawy na przebudowę terenów Targówka Mieszkaniowego. Dzięki decyzji Rady Miasta otrzymaliśmy dodatkowe środki na prace wzdłuż ulic Ossowskiego, Handlowej i Myszkowskiej. Ta decyzja pozwoli nam rozstrzygnąć trwający przetarg i rozpocząć roboty w terenie.

Projekt przebudowy to wspólna inicjatywa ZDM oraz dzielnicy Targówek, mająca na celu rewitalizację przestrzeni publicznej w obszarze bliskiego sąsiedztwa budowanych stacji metra. Powstawał przy aktywnym zaangażowaniu mieszkańców, radnych dzielnicy oraz m.st. Warszawy, na czele z przewodniczącą komisji infrastruktury, Iwoną Wujastyk.

Początkowo na przebudowę Targówka Mieszkaniowego w ramach programu rewitalizacji posiadaliśmy niewielką kwotę. Dzięki temu udało nam się jednak zrealizować dokumentację projektową. Opracowany przez nas kosztorys inwestorski zakładał wartość prac na poziomie 27,3 mln zł brutto. W związku z tym, że nie posiadaliśmy całej kwoty na zaplanowane prace, zwróciliśmy  się z  wnioskiem do Rady Warszawy. Dzięki dzisiejszej pozytywnej decyzji  możemy rozstrzygnąć przetarg i przystąpić do prac w terenie. Wyłoniony wykonawca będzie miał za zadanie wykonać roboty do listopada 2018 r.

Co się zmieni?

Projekt przebudowy „obwodnicy” Targówka zakłada spore zmiany w organizacji ruchu. Na jezdni zostanie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, zaś pozostałą przestrzeń wykorzystamy do wyznaczenia miejsc postojowych. W sumie w ten sposób wyznaczonych będzie 140 miejsc do parkowania. Istniejące skrzyżowania ul. Handlowej z ul. Gorzykowską, ul. Pratulińską i Kołową zostaną przebudowane na ronda.  Wyznaczymy nowe przejścia dla pieszych przez ul. Handlową (między ul. Lusińską a ul. Kołową, przy ul. Lusińskiej, ul. Mokrej i ul. Szczepanika) i przez ul. Myszkowską (przy ul. Hodowlanej). Wszystkie przejścia będą wyposażone w azyle. Poprawi się zatem bezpieczeństwo, zostanie uspokojony ruch oraz zwiększy się liczba miejsc parkingowych.

Wyremontowane zostaną zniszczone chodniki, które pamiętają jeszcze czasy budowy osiedla Targówek. Łącznie ułożymy ponad 20 tys. m kw. płyt chodnikowych. Na całym ciągu powstaną wydzielone drogi dla rowerów o długości ponad 3 km a także pierwsza po prawej stronie Wisły  ścieżka biegowa o nawierzchni nieutwardzonej. Ustawimy również kilkanaście nowych ławek i kilkadziesiąt stojaków na rowery. Jezdnie i chodniki zostaną oświetlone nowymi latarniami, na których zainstalujemy ponad 400 opraw oświetleniowych typu LED. Na całym ciągu pojawi się atrakcyjna zieleń miejska. Posadzimy 211 nowych drzew: głównie klony, jesiony, graby i brzozy. Urządzimy również zieleń niską – w sumie 28 tys. krzewów tawuły, śnieguliczki, róży, forsycji, pięciorników i innych gatunków.

Dziś tzw. obwodnica Targówka jest objęta czasową organizacją ruchu związaną z budową II linii metra. Z tego powodu zablokowany jest przejazd ul. Pratulińską i Ossowskiego. Wykonawca metra ma obowiązek odtworzyć obszar zajęty pod budowę stacji. Równocześnie planujemy znacznie większe zmiany na całym ciągu ulic Ossowskiego, Handlowej i Myszkowskiej, a także na ul. Gorzykowskiej i Kołowej.

Powered by Projectic.pl