Odnowiona i poprawiona ul. Ciszewskiego - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

16-12-2025

Odnowiona i poprawiona ul. Ciszewskiego

Nie tylko wyremontowaliśmy, ale i poprawiliśmy. Ulica Ciszewskiego między skrzyżowaniem z al. Rodowicza „Anody” i Rosoła a ul. Pileckiego przeszła dużą przebudowę. Poza nową nawierzchnią jezdni, chodników i drogi dla rowerów pojawiło się także więcej zieleni.

Ogromna przebudowa ul. Ciszewskiego za nami. To jedna z blisko 30 ulic, na których remont ogłosiliśmy w tym roku łącznie sześć przetargów.  Przez ostatnie kilka miesięcy pracowaliśmy między skrzyżowaniem z al. Rodowicza „Anody” i ul. Rosoła a ul. Pileckiego. Wykonawca wymienił nawierzchnię obu jezdni, wyremontowane zostały także chodniki – po północnej stronie ulicy między ul. Pileckiego a al. KEN oraz po obu stronach między al. KEN a skrzyżowaniem z al. Rodowicza „Anody” i ul. Rosoła. Na tym drugim odcinku remont przeszła również droga dla rowerów. Zmiany poszły jednak znacznie dalej.

Wyprostowaliśmy drogę dla rowerów

W ramach prac na ul. Ciszewskiego w rejonie ul. Pileckiego dobudowaliśmy brakujący fragment drogi dla rowerów (w ramach projektu z budżetu obywatelskiego) oraz poprawiliśmy jej przebieg. Wcześniej był on wykrzywiony i nieregularny, a sama droga była zlepiona z różnego rodzaju zużytej już nawierzchni. Powodem były nielegalne pawilony stojące w pasie drogowym po południowej stronie ul. Pileckiego. Batalia o ich usunięcie trochę trwała. Teraz po ich zniknięciu mogliśmy wyprostować drogę i położyć na niej nowy asfalt.

 

Kierowcom i taksówkarzom ułatwiliśmy natomiast parkowanie po północnej stronie ul. Ciszewskiego przed skrzyżowaniem z ul. Pileckiego. Dotychczas stawali tam na chodniku. Postanowiliśmy na zajmowanym przez nich fragmencie szerokiego trotuaru wybudować zatoki postojowe. Z kolei pasażerowie autobusów kursujących przebudowanym odcinkiem ul. Ciszewskiego odjeżdżają teraz z odnowionych przystanków.

Zmiany w organizacji ruchu i więcej zieleni

Zmiany w organizacji ruchu wdrożyliśmy także na jezdni ul. Ciszewskiego. Mają na celu uporządkowanie i uspokojenie ruchu. Skróciliśmy zatoki autobusowe przy przystankach „Centrum Onkologii” 01 i „Ursynów Płd.” 02. Z kolei skrajny prawy pas w stronę ul. Pileckiego między ul. Cynamonową a al. KEN podzieliliśmy na dwa. W ten sposób powstała zatoka autobusowa przy przystanku „Magellana” 02, a skrócony pas zaczyna się teraz przed wjazdem w ul. Związku Walki Młodych i na skrzyżowaniu z al. KEN służy tylko do skrętu w prawo. Ponadto zlikwidowaliśmy zanikający lewy pas za ul. Cynamonową w stronę al. KEN.

Po zmianach na drodze pozostało dużo zbędnego betonu. Postanowiliśmy go skuć. Dzięki temu wzdłuż ulicy pojawiło się więcej zieleni. Zlikwidowaliśmy niepotrzebne fragmenty chodników po północnej stronie ul. Ciszewskiego przed ul. Pileckiego oraz przy przystankach „Centrum Onkologii” 01 oraz „Ursynów Płd.” 01 i „Strzeleckiego” 04. W miejscu zlikwidowanej części zatoki przy przystanku „Ursynów Płd.” 02 także rosnąć będzie trawa.

Poszerzyliśmy pas zieleni o zlikwidowany pas zanikający między ul. Cynamonową a al. KEN. Nową zatokę przy przystanku „Magellana” 02 od skróconego prawego pasa również oddziela zieleń. Zbędny beton zniknął także ze wschodnich narożników skrzyżowania ul. Ciszewskiego z al. KEN oraz na wlocie w ul. Dereniową i w północno-zachodnim narożniku skrzyżowania z al. Rodowicza „Anody” i ul. Rosoła.

Przy okazji zmian w organizacji ruchu wprowadziliśmy kilka poprawek na przejściach dla pieszych, m.in. przez ul. Ciszewskiego i ul. Roentgena na skrzyżowaniu z ul. Pileckiego oraz przez ul. Dereniową i ul. Cynamonową. Największą jest zwężenie poprzez wyłączenie części jezdni z ruchu zjazdu w prawo z al. Rodowicza „Anody” w ul. Ciszewskiego. To uzupełnienie dla powstającej na przejściu sygnalizacji świetlnej – do tej pory była tylko na głównych jezdniach ulic Ciszewskiego oraz Rosoła i al. Rodowicza „Anody” – którą w ramach przebudowy skrzyżowania buduje deweloper.

Powered by Projectic.pl