W tym sezonie wydaliśmy już 120 decyzji zezwalających na funkcjonowanie ogródków gastronomicznych w pasie dróg przez nas zarządzanych. Nasi pracownicy na bieżąco rozpatrują kolejne wnioski. Jak co roku sezon trwa od 1 marca do 31 października.
Procedury wydawania decyzji są jasno określone i dla wszystkich takie same. Wszystko po to, aby maksymalnie uprościć formalności i zmniejszyć ich liczbę. Już na etapie decyzji, właściciele obiektów wyposażani są w niezbędną wiedzę o tym, jak dostosować ogródek do przestrzeni miejskiej. Pomagają w tym uniwersalne kryteria, takie jak na przykład wymiary, kolorystyka, sposób instalacji czy zadaszenia obiektu.
Każdy ogródek musi być nie tylko funkcjonalny i estetyczny, ale też bezpieczny i nieutrudniający przejścia. Właśnie dlatego w dokumentacji dołączonej do wniosku musi znaleźć się m.in. projekt organizacji ruchu czy mapa pokazująca planowaną lokalizację ogródka.
Za udostępnienie przestrzeni miejskiej pobierana jest stosowna opłata. W zależności od kategorii drogi (powiatowa, wojewódzka, krajowa) od 1,20 zł do 1,50 zł za m2 dziennie. W 2016 roku wydaliśmy 462 decyzje zezwalające na ustawienie w pasie drogowym ogródków gastronomicznych. Przychód z tego tytułu wyniósł ponad 2,3 mln zł.
Warto wiedzieć, że zgodnie z przepisami ogródki gastronomiczne mogą funkcjonować także zimą (1 listopada – 28 lutego).