Możliwość mobilnego opłacenia postoju w strefie płatnego parkowania z roku na rok zyskuje na popularności. W ubiegłym roku już 18% wszystkich opłat dokonano mobilnie.
Do tej pory za obsługę płatności mobilnych była odpowiedzialna jedna firma, jednak analiza rynku wskazuje, że taką usługę może świadczyć więcej podmiotów. W nowym postępowaniu zostanie wybrany jeden usługodawca, jednak nie będzie on miał monopolu na świadczenie usługi. W trakcie trwania umowy planujemy udzielić kolejnego (analogicznego) zamówienia po stawkach nieprzekraczających tych, które zostaną zaoferowane w pierwszym postępowaniu. Taki zabieg pozwoli wybrać mieszkańcom najbardziej dogodny dla nich sposób płacenia za parkowanie.
Wykonawcy będą zobligowani do zapewnienia mieszkańcom możliwości płacenia aplikacją mobilną oraz SMS-em, ale dodatkowe punkty w postępowaniu będą przydzielane za innowacyjne pomysły i rozwiązania. Kierowcy mają też mieć zapewniony wgląd w historię swoich transakcji na stronie internetowej operatora. Na oferty w postępowaniu czekamy do 31 października 2018 r. do godz. 10:00. Rozstrzygnięcie postępowania i wdrożenie nowego operatora planujemy jeszcze w tym roku.
Przypominamy, że aby móc korzystać z mobilnych płatności za parkowanie, należy oznaczyć pojazd, np. za pomocą specjalnej naklejki na szybę samochodu informującej o tym, że korzystamy z tej usługi. Naklejki są dostępne w kancelarii ZDM na ul. Chmielnej 120 – jest to najłatwiejszy sposób zarówno dla użytkowników, jak i kontrolerów, którzy sprawdzają w systemie czy opłata została uiszczona.