Oznakowanie poziome na drogach ZDM - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

06-03-2015

Oznakowanie poziome na drogach ZDM

Zarząd Dróg Miejskich jak co roku przygotowuje się do odświeżenia oznakowania poziomego w technologii trwałej z mas chemoutrwaldzalnych na wybranych odcinkach dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych zarządzanych przez ZDM.

Po wyłonieniu wykonawcy, będzie on zobowiązany do wizji lokalnej terenu w celu dokonania oceny stanu faktycznego. Odświeżanie oznakowania poziomego Zarząd Dróg Miejskich przeprowadza dwukrotnie w ciągu roku, pierwsze wiosną, drugie jesienią. Ostateczny termin zakończenia prac to 15 października br.

Wykonawca robót będzie również  odpowiedzialny za opracowanie projektu czasowej organizacji ruchu, za jakość wykonania oraz za zgodność z dokumentacją projektową. Co istotne, materiały używane do odświeżenia oznakowania poziomego muszą posiadać  „świadectwo dopuszczenia do stosowania w budownictwie drogowym i mostowym” lub „aprobatę techniczną” wydaną przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów. W celu zapewnienia widoczności oznakowania poziomego w nocy zostaną do tego celu użyte refleksyjne szklane mikrokulki, które zwiększają również szorstkość oznakowania.

Stosowana przez nas masa chemoutwardzalna jest mieszaniną wypełniaczy, kulek szklanych i środków pomocniczych. Masa przeznaczona jest do wykonywania w technologii na zimno wszystkich rodzajów poziomych oznakowań na  drogach. Z uwagi na bardzo wysoką zawartość substancji stałych oraz brak zawartości rozpuszczalników wyrób ten jest przyjazny dla środowiska. Układanie oznakowania grubowarstwowego z mas chemoutwardzalnych dzieli się na ręczne i maszynowe.

Zanim wykonawca przystąpi do  prac, powierzchnię należy umyć wodą pod ciśnieniem oraz zagruntować środkiem gruntującym tzw primerem. Powierzchnia jezdni musi być całkowicie czysta i sucha. Stare oznakowanie grubowarstwowe usuwa się metodą frezowania, kulkowania lub piaskowania. Oznakowanie wykonane masami chemoutwardzalnymi można odnowić – farbami chemoutwardzalnymi, natryskiwanymi masami chemoutwardzalnymi lub odpowiednimi farbami akrylowymi.

Wszystkie prace będą przeprowadzane w porze nocnej w godz. (22.00 – 5.00), tak aby nie powodować utrudnień w ruchu kołowym. Istotnym czynnikiem jest także pogoda. Temperatura powietrza powinna być wyższa od 5°C, a wilgotność powietrza nie może przekraczać 85 proc.

Powered by Projectic.pl