Ceny podane przez firmy, które wzięły udział w przetargu mieszczą się w przedziale 1-1,5 mln zł brutto, czyli poniżej kosztorysu ZDM opiewającego na 1,7 mln zł. Złożone oferty będą teraz analizowane. Po wybraniu najkorzystniejszej i dopełnieniu wszystkich wymaganych formalności, rozpoczną się prace w terenie. Termin realizacji inwestycji to maksymalnie połowa grudnia.
Co się zmieni?
Głównym celem zmian w tym rejonie jest uporządkowanie ruchu i poprawa bezpieczeństwa. Duże natężenie ruchu na ul. Korotyńskiego (w szczycie porannym ok. 1,2 tys. pojazdów na godzinę), powoduje trudności ze skrętem w ul. Pawińskiego oraz wyjazdem z niej. Problemy ze skrętem dotyczą m. in. autobusów linii 128 i 172. Ze względu na duży ruch, problemy z przejściem przez ulicę mają piesi.
Montaż sygnalizacji pozwoli usprawnić ruch na tym skrzyżowaniu. W ramach prac wprowadzone zostaną też zmiany w organizacji ruchu. Na ul. Korotyńskiego (na wlocie zachodnim) pojawi się wydzielony lewoskręt w ul. Pawińskiego. Dodatkowo zaplanowano też wykonanie śluzy dla rowerzystów. Lewoskręt zostanie wyznaczony też na wlocie ul. Pawińskiego. Na ul. Pawińskiego przewidziano poszerzenie wlotu oraz przebudowę miejsc parkingowych (z prostopadłych na skośne). Nową nawierzchnię otrzyma chodnik w rejonie skrzyżowania.
Planowana sygnalizacja na tym skrzyżowaniu będzie dostosowana do działania w pełnej koordynacji i wyposażona w czujniki wykrywające natężenie ruchu. Przewidziany jest też montaż detekcji pieszych i rowerzystów.