Więcej miejsca, więcej miejsc
Jeszcze do niedawna na wspomnianym odcinku ul. Pięknej parkowanie odbywało się w całości na chodniku, który miał przez to jedynie 1,5 m szerokości a miejscami nawet mniej. Przesunęliśmy miejsca parkingowe częściowo na jezdnię, co pozwoliło poszerzyć chodniki po obu stronach ulicy do ok. 2 metrów szerokości. Aby efektywnie poszerzyć chodnik zdemontowaliśmy też kilka rzędów słupków blokujących. Ich obecność była w tym miejscu nie do pogodzenia z zachowaniem komfortowej szerokości chodników.
Co ciekawe, dzięki reorganizacji parkowania przybyło miejsc postojowych. Wcześniej było ich dokładnie 26 (oraz 2 koperty dla osób z niepełnosprawnościami). Po zmianach miejsc jest 30 (oraz dodatkowo 2 koperty). Podobne zmiany wprowadziliśmy już w zeszłym roku na odcinku Aleje Ujazdowskie — Lennona. Tam reorganizacja parkowania przyniosła jedno dodatkowe zwykłe miejsce oraz jedną kopertę dla osób z niepełnosprawnościami. Tym samym praktycznie już na całej długości ul. Pięknej chodniki zostały poszerzone dzięki zmianom w organizacji miejsc parkingowych.
Zieleń odetchnie
Dotychczasowy sposób wyznaczenia miejsc parkingowych nie był korzystny nie tylko dla ludzi, ale również dla drzew. Kierowcy musieli manewrować po chodniku, co było niewygodne oraz mogło skończyć się najechaniem częściowo na misę, w której rośnie drzewo. Teraz parkowanie będzie wygodniejsze, a drzewa bezpieczniejsze.
Dodatkowo zidentyfikowaliśmy kilka punktów, gdzie możliwe jest rozpłytowanie chodnika, czyli zabranie płyt i odsłonięcie ziemi w celu posadzenia roślin. Działamy w porozumieniu z Zarządem Zieleni, który odpowiadać będzie za późniejsze zagospodarowanie tego terenu.
Prawie gotowe
Prace powinny zakończyć się w najbliższych dniach. Toczą się już ostatnie roboty wykończeniowe. Przeprowadzi je miejski Zakład Remontów i Konserwacji Dróg. To element szerszego programu polegającego na przenoszeniu parkowania na jezdnię na stołecznych ulicach. Za nami zmiany m.in. na Dobrej, Lindleya, Madalińskiego i Bonifraterskiej. Szczegółowo zapowiedzieliśmy już wdrożenie w tym roku podobnych projektów na Ludnej oraz Odyńca. W przygotowaniu są projekty m.in. dla Jagiellońskiej, Okrzei, Wileńskiej, Kłopotowskiego i Sokratesa. Analizujemy możliwość wprowadzenia zmian m.in. na Żelaznej, Kruczej czy Puławskiej.