Przebudujemy ulicę Okrzei w ramach projektu Nowe Centrum Warszawy, którego celem jest tworzenie wygodnych i estetycznych przestrzeni w sercu miasta. Modernizacja obejmie fragment od Wybrzeża Szczecińskiego do Jagiellońskiej.
– Po moście pieszo-rowerowym czas na Pragę – Nowe Centrum Warszawy przechodzi na prawy brzeg Wisły. Rozpoczynamy przebudowę ulicy Okrzei. Zmieni się ona – podobnie jak pełne drzew i krzewów Chmielna i Bracka czy plac Centralny, a za chwilę również kwartał ulic Złotej i Zgoda – w zieloną przestrzeń przyjazną spacerowiczom i rowerzystom. Zakończenie prac planujemy za ok. półtora roku, ale już dziś zapraszam wszystkich mieszkańców na spacer na praską stronę Wisły – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
Zielono i wygodnie
Asfalt na Okrzei zastąpi wysokiej jakości nawierzchnia kamienna. Wzdłuż ulicy powstanie dwukierunkowa droga rowerowa. Dla samochodów i autobusów zostanie jeden pas – ruch, tak jak dotychczas, będzie odbywał się jednokierunkowo.
Ulicę wzbogaci liczna roślinność, w tym 74 drzewa. Powstaną nowe rabaty kwiatowe, będzie mała architektura. Główny pas zieleni zostanie podzielony miejscami odpoczynku. Znajdzie się też miejsce na ogródki gastronomiczne.
Prace, które potrwają rok i pięć miesięcy, wykona firma Strabag. Aktualne informacje o inwestycji są dostępne na stronie Okrzei.waw.pl. Dodatkowo w pobliżu przebudowy ustawiliśmy trzy stelaże informacyjne, na których znajdują się kluczowe dane o projekcie.
Zmiany dla kierowców
Wraz z rozpoczęciem prac zamknięta została połowa jezdni po stronie Portu Praskiego – pomiędzy ulicami Panieńską i Jagiellońską.
W kierunku Targowej kierowcy jeżdżą jednym pasem. Samochody parkujące na całym przebudowywanym odcinku muszą zostać przestawione. Od Panieńskiej do Jagiellońskiej stanęły znaki zakazujące parkowania z tabliczką informującą o możliwości odholowania pojazdu na koszt właściciela.
Połączenie z ulicą Okrzei straciła Wrzesińska. Kierowcy wjadą w nią tylko od Kępnej. Skrzyżowania z Krowią i Sierakowskiego są przejezdne.
W czasie robót zamknięty jest również chodnik po stronie Portu Praskiego. Piesi dojdą nim jedynie do Krowiej i Wrzesińskiej. Tak będzie do wiosny 2026 roku. Następnie roboty przeniosą się na drugą, nieparzystą stronę ulicy. Kierowcy pojadą wtedy przebudowaną połową jezdni.