Po zakończeniu prac przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad i otworzeniu węzła Salomea, ZDM wymienił nawierzchnię m .in. w Al. Jerozolimskich, na odcinku od węzła Salomea do granic miasta (obie jezdnie), nawierzchnię wymieniliśmy m.in. na ul. Waryńskiego, odcinek od ul. Puławskiej do ronda Jazdy Polskiej, na ul. Puławskiej na odcinku od ul. Rakowieckiej do pl. Unii Lubelskiej, na ul. Mokotowskiej na odcinku od pl. Zbawiciela do Trasy Łazienkowskiej.
W minionym roku nie zapominaliśmy także o prawobrzeżnej stronie miasta, prace były prowadzone m.in. w Wawrze na al. Dzieci Polskich na odcinku ulic Bielszowicka – Kociszewskich, na ul. Izbickiej, na ul. Kajki – M. Pożaryskiego, od ul. B. Czecha do al. Dzieci Polskich. Na Targówku ZDM wymienił nawierzchnię na ul. Bartniczej – Wyszogrodzkiej na odcinku od ul. Wysockiego do ul. Chodeckiej.
Z kolei w Ursusie prowadziliśmy prace na ul. Warszawskiej. „Pod frez” poszło również skrzyżowanie ulic Słowackiego i Popiełuszki. W 2014 roku powróciliśmy na ul. Modlińską, gdzie na odcinku od trasy mostu Marii Skłodowskiej – Curie do ul. Aluzyjnej wymieniliśmy nawierzchnię bitumiczną.
Wymiana nawierzchni chodników
3 mln zł miasto przeznaczyło na wymianę nawierzchni chodników. Przeprowadziliśmy prace m.in. na pl. Trzech Krzyży, gdzie wykonaliśmy także remont oświetlenia. Chodniki wymieniliśmy również w al. Solidarności na odcinku ulic od Kapucyńskiej do Bielańskiej, jak również na ul. Jugosłowiańskiej na odcinku ulic gen. A. E. Fieldorfa do ul. gen.T. Bora Komorowskiego, po obu stronach. Nie zapominając o mieszkańcach Białołęki, ZDM przeprowadził prace na ul. Mehoffera na odcinku ulic Modlińska – Książkowa, jak również na ul. Klasyków na odcinku ulic Modlińska – Krokwi.
Z kolei na ul. Anody, na odcinku od Doliny Służewieckiej do ul. Ciszewskiego, ZDM przeprowadził remont ścieżki rowerowej.
Remonty obiektów inżynierskich
Z ważniejszych przedsięwzięć ZDM w 2014 r. na pewno możemy wymienić dokończenie prac przy wiadukcie nad torami WKD wzdłuż ul. Łopuszańskiej. W roku 2013 remont przeszedł południowy wiadukt. W minionym roku na północnej konstrukcji została wymieniona nawierzchnia na całej szerokości wiaduktu, wymieniona izolacja, deski gzymsowe. W okresie wakacyjnym wymieniliśmy dylatację na moście Łazienkowskim, po stronie północnej, w kierunku centrum.
Przypomnijmy, latem 2013 roku ZDM wymienił dylatację na południowej jezdni mostu, w kierunku Saskiej Kępy.Prace związane z wymianą dylatacji zostały także przeprowadzone na wiaduktach w ciągu al. Prymasa Tysiąclecia nad ul. Górczewską oraz na moście w ciągu ul. Białołęckiej nad Kanałem Żerańskim.
Miniony rok to remont gzymsów wiaduktu w ciągu ul. T. Chałubińskiego i al. Jana Pawła II nad Alejami Jerozolimskimi. ZDM kontynuował również prace przy odbudowie kładki nad ul. Ostrobramską przy ul. Kinowej. Kładkę oddaliśmy do użytku w grudniu. Wyremontowana przeprawa poprawiła nie tylko jej stan techniczny, ale umożliwia bezpieczne i swobodne poruszanie się osobom z niepełnosprawnościami.
Dokończyliśmy remont mostu w ciągu ul. Gołkowskiej nad Jeziorkiem Czerniakowskim. Skoordynowane były tu dwa przedsięwzięcia – Dalkia Warszawa wymieniała dwie potężne magistrale ciepłownicze, a ZDM wyremontował most.
Sygnalizacja i oświetlenie
Wybudowaliśmy sygnalizację świetlną na ul. Emilii Plater, gdzie do zeszłego roku sygnalizacja funkcjonowała tymczasowo. Nowo wybudowane sygnalizacje przez ZDM pojawiły się na skrzyżowaniu ulic Człuchowska- Karabelli, Człuchowska – Siemiatycka. Docelowo powstała sygnalizacja świetlna na pl. Na Rozdrożu. Budując przejście dla pieszych przez Aleje Ujazdowskie, wytyczyliśmy także przejazd rowerowy z fragmentem łącznika, który wyprowadza ruch rowerowy w ul. Koszykową. ZDM wyremontował także sygnalizację na skrzyżowaniu ul. Fieldorfa – Zamieniecka, która funkcjonowała dotychczas w systemie stało – czasowym, od którego ZDM „odchodzi”, dostosowując sygnalizację do nowoczesnego systemu akomodacyjnego. Oświetlenie pojawiło się w tym roku na ul. Idzikowskiego, z kolei remonty oświetlenia zostały przeprowadzone m.in. na ul. Powsińskiej, ul. Wiertniczej, ul. Andersa i ul. Szpitalnej.
2014 rok to także zapowiedź zmian dla kierowców parkujących w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. Podpisaliśmy umowę na obsługę SPPN, w ramach której wymienimy wszystkie stare parkomaty. Nowe parkomaty będą akceptowały wszystkie karty płatnicze, w sumie wymienimy 1450 urządzeń na nowoczesne, podobne do tych, które już pracują na warszawskich ulicach. Do października 2015 roku wszystkie niebiesko – szare parkomaty zostaną zastąpione przez nowe urządzenia. Montaż pierwszej setki rozpocznie się w lutym.