Zarządowi Dróg Miejskich w Warszawie podlega ponad 800 km stołecznych dróg. Zależy nam na tym, aby były bezpieczne i komfortowe dla wszystkich ich użytkowników. Stąd też wszystkie są stale monitorowane pod kątem występujących awarii infrastruktury drogowej.
Usuwaniem awarii wymagających szybkiego i doraźnego działania zajmuje się nasze Pogotowie Drogowe, czyli jedyna tego rodzaju jednostka w Polsce. W lipcu 2025 roku otrzymało łącznie 4 062 zgłoszenia. Dotyczyły m.in. uszkodzenia nawierzchni jezdni i chodnika, niedziałającej sygnalizacji, niedziałającego oświetlenia ulicznego, oznakowania.
Na podstawie tych zgłoszeń podejmowane są kontrole i – w razie potrzeby – interwencje. W lipcu zakończyły się m.in. wykorzystaniem 1110 kg masy bitumicznej do naprawy nawierzchni oraz zabezpieczeniem 69 awarii, które bezpośrednio zagrażały bezpieczeństwu ruchu.
Spośród wszystkich zgłoszeń 713 interwencji zostało podjętych na skutek codziennych kontroli wykonywanych przez pracowników Pogotowia Drogowego. Awarie mogą nam zgłaszać również mieszkańcy za pomocą Warszawa 19 115. W lipcu otrzymaliśmy 1 887 zgłoszeń z tego systemu.
Pogotowie Drogowe - podsumowanie działań 2025
W tym: | |
Pozostałe dane: | |