Zarządowi Dróg Miejskich w Warszawie podlega ponad 800 km stołecznych dróg. Zależy nam na tym, aby były bezpieczne i komfortowe dla wszystkich ich użytkowników. Stąd też wszystkie są stale monitorowane pod kątem występujących awarii infrastruktury drogowej.
Usuwaniem awarii wymagających szybkiego i doraźnego działania zajmuje się nasze Pogotowie Drogowe, czyli jedyna tego rodzaju jednostka w Polsce. W lutym 2025 roku otrzymało 3 550 zgłoszeń.
Na podstawie tych zgłoszeń podejmowane są kontrole i – w razie potrzeby – interwencje. W lutym zakończyły się m.in. wykorzystaniem 250 kg masy bitumicznej do naprawy nawierzchni oraz zabezpieczeniem 47 awarii o specjalnym zagrożeniu dla uczestników ruchu.
Spośród wspomnianych zgłoszeń 1 114 to własne obserwacje naszych pracowników codziennie kontrolujących stołeczne drogi. Poza nimi 996 zgłoszeń pochodziło od służb miejskich i policji.
Awarie mogą nam zgłaszać również mieszkańcy za pomocą systemu Warszawa 19 115. W lutym otrzymaliśmy aż 1 440 zgłoszeń. Dotyczyły m.in. uszkodzenia nawierzchni jezdni i chodnika, niedziałającej sygnalizacji, niedziałającego oświetlenia ulicznego, oznakowania.
Pogotowie Drogowe - podsumowanie działań 2025
Pozostałe dane: | |