Zarządowi Dróg Miejskich w Warszawie podlega ponad 800 km stołecznych dróg. Zależy nam na tym, aby były bezpieczne i komfortowe dla wszystkich ich użytkowników. Stąd też wszystkie są stale monitorowane pod kątem występujących awarii infrastruktury drogowej.
Usuwaniem awarii wymagających szybkiego i doraźnego działania zajmuje się nasze Pogotowie Drogowe, czyli jedyna tego rodzaju jednostka w Polsce. W kwietniu roku otrzymało łącznie 5 218 zgłoszeń.
Na podstawie tych zgłoszeń podejmowane są kontrole i – w razie potrzeby – interwencje. W kwietniu zakończyły się m.in. wykorzystaniem 1 112 kg masy bitumicznej do naprawy nawierzchni oraz zabezpieczeniem 39 awarii, które bezpośrednio zagrażały bezpieczeństwu ruchu.
Z kolei 703 interwencje zostały podjęte na skutek codziennych kontroli wykonywanych przez pracowników Pogotowia Drogowego.
Awarie mogą nam zgłaszać również mieszkańcy za pomocą systemu Warszawa 19 115. W kwietniu otrzymaliśmy aż 1 989 zgłoszeń. Dotyczyły m.in. uszkodzenia nawierzchni jezdni i chodnika, niedziałającej sygnalizacji, niedziałającego oświetlenia ulicznego, oznakowania.
Pogotowie Drogowe - podsumowanie działań 2025
Pozostałe dane: | |