Zarządowi Dróg Miejskich w Warszawie podlega ponad 800 km stołecznych dróg. Zależy nam na tym, aby były bezpieczne i komfortowe dla wszystkich ich użytkowników. Stąd też wszystkie są stale monitorowane pod kątem występujących awarii infrastruktury drogowej.
Usuwaniem awarii wymagających szybkiego i doraźnego działania zajmuje się nasze Pogotowie Drogowe, czyli jedyna tego rodzaju jednostka w Polsce. W sierpniu 2025 roku otrzymało łącznie 3 620 zgłoszeń. Dotyczyły m.in. uszkodzenia nawierzchni jezdni i chodnika, niedziałającej sygnalizacji, niedziałającego oświetlenia ulicznego, oznakowania.
Na podstawie tych zgłoszeń podejmowane są kontrole i – w razie potrzeby – interwencje. W sierpniu zakończyły się m.in. wykorzystaniem 300 kg masy bitumicznej do naprawy nawierzchni oraz zabezpieczeniem 59 awarii, które bezpośrednio zagrażały bezpieczeństwu ruchu.
Spośród wszystkich zgłoszeń 585 interwencji zostało podjętych na skutek codziennych kontroli wykonywanych przez pracowników Pogotowia Drogowego. Awarie mogą nam zgłaszać również mieszkańcy za pomocą Warszawa 19 115. W sierpniu otrzymaliśmy 1 660 zgłoszeń z tego systemu.
Pogotowie Drogowe - podsumowanie działań 2025
W tym: | |
Pozostałe dane: | |