Teraz kilometr
Miejska inwestycja ma za zadanie wypełnić lukę w projekcie realizowanym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Na całym odcinku powstało już 26,8 km infrastruktury dla rowerów, a kolejne 5,6 km czeka jeszcze na otwarcie tunelu. Dopiero wówczas możliwe będzie oddanie do użytku nowej infrastruktury, będącej dziś formalnie nadal placem budowy.
Dla zachowania ciągłości trasy rowerowej łączącej Ursynów z Wilanowem i Wawrem potrzebny jest brakujący fragment wzdłuż ul. Płaskowickiej. Właśnie ogłosiliśmy przetarg na budowę dwukierunkowej drogi dla rowerów po południowej stronie tej ulicy na ok. kilometrowym odcinku od ul. Pileckiego do al. Komisji Edukacji Narodowej. Oferty można składać do 27 września. Wybrany wykonawca będzie miał na realizację zadania 70 dni od momentu podpisania umowy.
W przyszłym roku rondo
Realizacja ostatniego brakującego fragmentu, czyli od al. KEN do zakresu prac GDDKiA na wysokości ul. Cynamonowej, jest wstępnie planowana na przyszły rok. Przewidywany zakres robót jest tam większy i obejmuje również budowę ronda u zbiegu z ul. Lanciego. Zarząd Dróg Miejskich ma na ten cel zarezerwowane finansowanie, środki zostały przyznane przez radnych i zapisane w Wieloletniej Perspektywie Finansowej.
W ten sposób uzyskana zostanie ciągłość trasy rowerowej wzdłuż trasy S2 od Ursynowa aż po Wawer, na długości ponad 17 kilometrów w linii prostej. Mieszkańcy wskazali to zadanie jako ważne, oddając w ramach budżetu obywatelskiego ponad 13,5 tysiąca głosów na pomysł obejmujący m.in. budowę właśnie tych fragmentów na Ursynowie.
Wilanów też łączy
Z kolei na drugim końcu powstającego odcinka trasy ekspresowej od kilku tygodni działa Urząd Dzielnicy Wilanów. W lipcu rozpoczęła się tam budowa przedłużenia ul. Branickiego tak, aby połączyć ją z obwodnicą. Projekt objął również budowę drogi dla rowerów po północnej stronie jezdni oraz dodatkowego przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego na wysokości ul. Branickiego 18.