W pierwszej połowie tego roku, przebudowę al. Niepodległości zapowiadał zastępca prezydenta m.st. Warszawy – Robert Soszyński. Po rozstrzygnięciu przetargu mogliśmy przejść do pracy w terenie.
O przebudowę skrzyżowania apelowali okoliczni mieszkańcy. Ich głównym postulatem były naziemne dojścia do przystanków komunikacji miejskiej oraz nowe przejście na północnym wlocie skrzyżowania. Dodatkowo rowerzyści zyskają przejazdy rowerowe, a kierowcy wydzielone fazy do skrętu w lewo z al. Niepodległości w obu kierunkach. Zmodernizowana zostanie również sygnalizacja świetlna, którą wyposażymy w nowoczesny system automatycznej detekcji.
Roboty w tym miejscu trwają do miesiąca. Wykonawca usunął już bariery, które oddzielały przystanki od ulicy oraz usunął starą nawierzchnię chodnika. Aktualnie prowadzone są prace brukarskie oraz kablowe.
Prace na skrzyżowaniu al. Niepodległości i Batorego zakończą się w tym roku.
To nie jedyne prace, jakie będziemy wykonywać w al. Niepodległości. W poprzednim roku rozstrzygnęliśmy przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej na modernizację aż 14 sygnalizacji świetlnych wzdłuż al. Niepodległości. Sygnalizacje będą ze sobą skoordynowane w celu uzyskania efektu “zielonej fali” na kolejnych skrzyżowaniach. Dodatkowo uwzględnione będą nowe drogi dla rowerów i przejazdy rowerowe oraz przejścia dla pieszych. Poprawiona zostanie również geometria skrzyżowań, a tramwaje uzyskają priorytet. Realizację tych prac przewidujemy w 2020 roku.
Zobaczcie kilka zdjęć z placu budowy.