Tzw. obwodnicę Gocławia tworzy ciąg dwujezdniowych ulic Meissnera – Abrahama – Umińskiego. Ponieważ prawe pasy ruchu służyły do postoju samochodów, a niektórzy kierowcy zatrzymywali je tuż przed przejściami dla pieszych, postanowiliśmy wprowadzić zmiany, aby poprawić bezpieczeństwo. Utrzymamy parkowanie, ale w uporządkowanej formie, dodatkowo – w ramach realizacji projektu z budżetu obywatelskiego – wyznaczymy na obu jezdniach jednokierunkowe pasy rowerowe.
Pierwsze prace na ulicach Meissnera i Umińskiego ruszyły jesienią zeszłego roku. Wiązały się z rozbiórką zbędnego asfaltu przy wlotach dróg osiedlowych i przekształceniem prawych pasów obu jezdni w takie, które będą służyły tylko do postoju. Obecnie powierzchnie wyłączone z ruchu są już utworzone, a przy większości zebr położono nowy chodnik.
Na ul. Meissnera wstawione są także nowe krawężniki przy pasie zieleni dzielącym jezdnie. Kolejnym krokiem będzie wymiana zniszczonej nawierzchni ulicy. Prace z tym związane ruszą w najbliższy weekend.
Zmiany organizacji ruchu na czas prac
Od piątku, 16 kwietnia, od godz. 19.00 do poniedziałku, 19 kwietnia, do godz. 4.00 zamknięta dla ruchu będzie północno-wschodnia jezdnia ul. Meissnera (kierunek od ul. Fieldorfa „Nila” w stronę ul. Bora-Komorowskiego). To właśnie ona jako pierwsza zyska nowy asfalt.
W związku z tym niemożliwy stanie się przejazd ul. Meissnera od skrzyżowania z ulicami Fieldorfa „Nila” i Jugosłowiańską w stronę ul. Bora-Komorowskiego. Kierowcy będą musieli poruszać się objazdem – ulicami Fieldorfa „Nila” i Bora-Komorowskiego.
Wszystkie wloty ulic poprzecznych i zjazdy do przyległych posesji dochodzące do remontowanej jezdni zostaną zamknięte. Oprócz braku przejazdu na wprost z ul. Jugosłowiańskiej, nie będzie też możliwości skrętu z ul. Fieldorfa „Nila” w ul. Meissnera. Pas do skrętu w lewo z ul. Fieldorfa „Nila” w ul. Meissnera zostanie wygrodzony i wyłączony z ruchu.
Ruch pieszych po stronie asfaltowanej jezdni zostanie utrzymany. Piesi będą mogli poruszać się obok prowadzonych robót po istniejących chodnikach i przejściach dla pieszych, ale z wyjątkiem przejść poprzecznych przez ul. Meissnera. Te będą udostępniane wraz z postępem prowadzonych prac.
Na czas wymiany nawierzchni obowiązywać będą już ustawione znaki, zakazujące zatrzymywania się. Ci kierowcy, którzy się do nich nie zastosują, będą musieli liczyć się z możliwością odholowania pojazdu na koszt właściciela.
W kolejny weekend (23-26 kwietnia) nastąpi drugi etap prac. Wymiana nawierzchni zostanie przeprowadzona na jezdni południowo-zachodniej (kierunek od ul. Bora-Komorowskiego w stronę ul. Fieldorfa „Nila”).
Jak pojadą autobusy
W związku z pracami swoje trasy zmienią autobusy linii 117, 123, N22 i N72. Linie autobusowe 117 oraz 123 zostaną skierowane (tylko w kierunku krańców Dworzec Centralny oraz Dworzec Wschodni/Kijowska) na trasę objazdową przebiegającą ciągiem ulic Fieldorfa „Nila” oraz Bora-Komorowskiego i dalej swoimi trasami podstawowymi. Nocne linie autobusowe N22 oraz N72 (tylko w kierunku krańców Dworzec Centralny oraz Dworzec Wschodni/Kijowska) pojadą ul. Bora-Komorowskiego i dalej bez zmian.
W piątek, 16 kwietnia, kursowanie linii autobusowej 311 zostanie skrócone do ok. godz. 19.00.
Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu spowodowanych remontami i inwestycjami można znaleźć na stronach: www.infoulice.um.warszawa.pl oraz www.facebook.com/infoulice, natomiast komunikaty dotyczące tras pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego znajdują się na stronie: www.wtp.waw.pl. Dodatkowo na stronie Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 można zamówić bezpłatną usługę powiadamiania SMS o utrudnieniach w ruchu w stolicy.
Bez wyprzedzania na przejściach
Wszystkie zmiany na ulicach Meissnera i Umińskiego powinny być gotowe w maju. W tym roku planujemy wprowadzić je również na ul. Abrahama. Przewidujemy, że po zwężeniu całego ciągu z dwóch pasów do jednego na ul. Meissnera będzie 125 miejsc dla samochodów, na Umińskiego – 125, a na gen. Abrahama – 145.
Jednopasmowy układ utrzymamy też w sąsiedztwie przejść dla pieszych. Dzięki temu nie będzie fizycznej możliwości wyprzedzania na przejściach. Zmiany nie obejmą skrzyżowań ul. Meissnera z ulicami Fieldorfa „Nila” i Bora-Komorowskiego, które wyposażone są w sygnalizację świetlną. Układ pasów w rejonie skrzyżowań pozostanie taki sam – z dodatkowymi pasami służącymi do skrętu.