„Obwodnicę” tworzy ciąg dwujezdniowych ulic Meissnera – Abrahama – Umińskiego. Ponieważ prawe pasy ruchu służyły do postoju, a niektórzy kierowcy zatrzymywali samochody tuż przed przejściami dla pieszych, postanowiliśmy wprowadzić zmiany – utrzymać parkowanie, ale w uporządkowanej formie.
Pierwsza tura asfaltowania
W tym celu na ulicach Meissnera i Umińskiego, gdzie prace toczą się od jesieni zeszłego roku, rozebraliśmy zbędny asfalt przy wlotach dróg osiedlowych, aby uniemożliwić zostawianie tam pojazdów. Prawe pasy przekształciliśmy w takie, które mają służyć tylko do postoju. Powierzchnie wyłączone z ruchu są już utworzone, a przy większości zebr położony jest nowy chodnik.
Przy okazji na ul. Meissnera postanowiliśmy wymienić nawierzchnię, bo dotychczasowa była bardzo zniszczona. Pierwsza tura robót z tym związanych odbyła się w miniony weekend. Nowy asfalt położyliśmy na jezdni północno-wschodniej (kierunek od ul. Fieldorfa „Nila” w stronę ul. Bora-Komorowskiego). Ponieważ niemal przez cały zeszły tydzień padał deszcz, mieliśmy małe obawy odnośnie pogody. Na szczęście aura pozwoliła bez problemów przeprowadzić zaplanowane prace.
Ich druga część nastąpi w najbliższy weekend (23-26 kwietnia). Asfaltować będziemy południowo-zachodnią jezdnię (kierunek od ul. Bora-Komorowskiego w stronę ul. Fieldorfa „Nila”). Jezdnia ta będzie zamknięta, a o szczegółach dotyczących utrudnień w ruchu i objazdów poinformujemy w środę.
Bez wyprzedzania na przejściach
Wszystkie zmiany na ulicach Meissnera i Umińskiego powinny być gotowe pod koniec maja. Wśród nich znajdzie się także wyznaczenie na obu jezdniach jednokierunkowych pasów rowerowych. Zarówno to, jak i stworzenie nowych miejsc parkingowych stanowi pomysł mieszkańców wybrany w ramach budżetu obywatelskiego – projekty w tej sprawie zebrały łącznie 1594 głosy. Takie same modyfikacje planujemy wprowadzić w tym roku również na ul. Abrahama. Przewidujemy, że po zwężeniu całego ciągu z dwóch pasów do jednego na ul. Meissnera będzie 125 miejsc dla samochodów, na Umińskiego – 125, a na gen. Abrahama – 145.
Jednopasmowy układ utrzymamy też w sąsiedztwie przejść dla pieszych. Dzięki temu nie będzie fizycznej możliwości wyprzedzania na przejściach. Zmiany nie obejmą skrzyżowań ul. Meissnera z ulicami Fieldorfa „Nila” i Bora-Komorowskiego, które wyposażone są w sygnalizację świetlną. Układ pasów w rejonie skrzyżowań pozostanie taki sam – z dodatkowymi pasami służącymi do skrętu.