Trasa W-Z to pierwsza większa inwestycja komunikacyjna po II wojnie światowej w Warszawie. Budowana w latach 1947–1949, oddana do użytku 22 lipca 1949, zbudowana została w miejscu dawnych przepraw przez Wisłę i ciągów ulic łączących Pragę, Śródmieście i Wolę.
Stan części płyt elewacji nie był najlepszy i zagrażał bezpieczeństwu pieszych, dlatego podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu prac, które nie tylko poprawią estetykę tego miejsca, ale także stan techniczny samego obiektu. Płyty zostały już zdjęte i zabezpieczone. W najbliższym czasie, po odnowieniu, elementy zostaną ponownie zamontowane.
Warto przypomnieć, że latem ubiegłego roku renowacje przeszły mury oporowe tunelu Trasy W-Z (od strony placu Bankowego). W ramach wykonywanych prac wyczyściliśmy również skarpę przy ulicy Miodowej, w okolicy Kościoła Kapucynów, a także naprawiliśmy mur oporowy przy Zamku Królewskim od strony ul. Grodzkiej. Kamienne ściany zostały wyczyszczone pod opieką konserwatora. Dzięki temu kamień odzyskał swoją pierwotną jasną barwę. Prace były prowadzone w latach 2013-2015 i kosztowały blisko 2 mln zł.