Pracowity rok dla Pogotowia Drogowego - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

12-01-2016

Pracowity rok dla Pogotowia Drogowego

To był pracowity rok dla Pogotowia Drogowego ZDM. Otrzymaliśmy ponad 35 tys. zgłoszeń, zabezpieczyliśmy ponad 800 awarii, w sumie zużyliśmy 1710 kg masy asfaltowej. W 2015 roku, Pogotowie Drogowe otrzymało ponad 75 tys. wiadomości mailowych.

Pracownicy Pogotowia Drogowego ZDM przez całą dobę, siedem dni w tygodniu patrolują pas drogowy. W razie potrzeby zabezpieczają i oznakowują awarie – np. jezdni czy chodników. Prowadzą też bieżące naprawy i usuwają uszkodzenia.  W sytuacji, kiedy awaria występuje na drodze, która nie jest w naszym zarządzie, aby zapewnić bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom , Pogotowie Drogowe niezwłocznie zabezpiecza teren i przekazuje informację do właściwej jednostki.

W 2015 roku pracownicy pogotowia zabezpieczyli 836 awarii. Zarówno na drogach będących w zarządzie ZDM, jak i na pozostałych. Najwięcej – 502 – interwencji dotyczyło dróg powiatowych. Na kolejnych miejscach znalazły się drogi wojewódzkie – 163 interwencje i krajowe – 38. Do zabezpieczenia tych awarii zużyto 1710 kg masy na zimno.

Długa lista

Przez cały rok do Pogotowia Drogowego wpłynęło łącznie 35 679 zgłoszeń. Najwięcej dotyczyło oświetlenia ulicznego (11601), sygnalizacji świetlnej (6206), znaków drogowych pionowych (4027), uszkodzeń nawierzchni (3236). Otrzymaliśmy ponad tysiąc zgłoszeń dotyczących uszkodzenia chodnika (1276), awaryjnego zajęcia pasa drogowego (1142) i reklamy w pasie drogowym (1034). Pojawiło się też kilkaset dotyczących np. czasowej organizacji ruchu (449), czy zieleni miejskiej (276).

Najwięcej zgłoszeń wpłynęło od mieszkańców – 9654. Bardzo pomocny okazał się także miejski numer 19115 (7964 zgłoszenia). Ponad 3 tys. zgłoszeń otrzymaliśmy z Centrum Zarządzania Kryzysowego (3655) i od jednostek miejskich: straży miejskiej (1661), Zarządu Oczyszczania Miasta (953), MPWIK (769), Zarządu Transportu Miejskiego (373).

Dziękujemy za zgłoszenia. Wszystkie telefony i maile od mieszkańców pozwalają nam działać jeszcze sprawniej i jeszcze szybciej zabezpieczać awarie, jak również realizować wnioski mieszkańców. Zachęcamy zatem do korzystania z ogólnomiejskiego numeru telefonu 19 115, pod którym można zgłosić każdą sprawę.

Powered by Projectic.pl