Nowa nawierzchnia została ułożona na najbardziej zniszczonym odcinku Krakowskiego Przedmieścia: w rejonie przystanków autobusowych i przejścia dla pieszych przy Uniwersytecie Warszawskim.
Prace remontowe rozpoczęliśmy pod koniec sierpnia. Objęły odcinek od ul. Nowy Świat do ul. Królewskiej. Pierwszy etap prac zakładał przeprowadzenie robót w najbardziej wyeksploatowanych miejscach ulicy – w rejonie pomnika Mikołaja Kopernika, bramy głównej UW i w zatokach autobusowych.
Na jezdni pojawiła się nowa nawierzchnia z bloków granitowych o wymiarach 15/30/18 cm, w kolorze szarożółtym. Z kolei w zatokach ułożyliśmy kostkę granitową w kolorze jasnobeżowym. Wyremontowane zostało też przejście dla pieszych w rejonie bramy Uniwersytetu Warszawskiego. Kostki zostały ułożone na betonowej podbudowie. Inaczej niż dotychczas, będą one połączone specjalnym spoiwem na bazie żywicy epoksydowej. W ten sposób jezdnia stanie się znacznie bardziej wytrzymała na nacisk kół autobusów. Najbliższe dni posłużą ułożeniu spoiwa – musi ono schnąć przez kilka dni, aby odpowiednio związało kamienną nawierzchnię z podbudową. To bardzo ważny element procesu technologicznego, choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że roboty już się skończyły.
Trwający kilka tygodni remont znacznie utrudniała pogoda – niemal przez cały wrzesień padało, co spowalniało układanie nawierzchni. W trosce o wysoką jakość i efektywność prac, zdecydowaliśmy o przełożeniu pozostałych robót remontowych na kolejny sezon budowlany. Dlatego od 2 października (poniedziałek) ulica ma być ponownie otwarta, by wraz z rozpoczęciem roku akademickiego autobusy wróciły na Trakt Królewski z uciążliwych objazdów.
Równocześnie z pracami na Krakowskim Przedmieściu, Zarząd Transportu Miejskiego wyremontował zatoki autobusowe na ul. Nowy Świat, przy ul. Foksal oraz przy ul. Ordynackiej. Ten odcinek również zostanie udostępniony do ruchu w obydwu kierunkach od 2 października.