Mniejszy ruch na warszawskich drogach to dobra okazja do przyśpieszenia niektórych prac drogowych. Pod koniec marca przystąpiliśmy do wymiany urządzenia dylatacyjnego na Trasie Siekierkowskiej na estakadzie z ul. Płowieckiej w kierunku Mokotowa. Te prace dobiegają końca. Teraz przez następne dwa tygodnie będziemy pracować na drugim pasie ruchu.
Postanowiliśmy też rozszerzyć zakres prac o dwa obiekty przy ul. Czerniakowskiej (w obu kierunkach). W tym miejscu wymienimy dylatacje palczaste. Prace powinny zakończyć się pod koniec przyszłego tygodnia.
Trasa Siekierkowska jest bardzo ważną arterią komunikacyjną, który łączy Mokotów z Pragą-Południe. Codziennie tę trasę pokonuje tysiące pojazdów, w tym ciężarowych i ponadnormatywnych. Intensywna eksploatacja sprawia, że elementy konstrukcji są narażone na szybsze zużycie.
Wymiana dylatacji to skomplikowany proces, który wymaga zachowania określonych reżimów technologicznych. Po usunięciu starego urządzenia i ułożeniu nowego urządzenia dylatacyjnego wylany beton potrzebuje kilku dni na związanie. Po tym etapie nakładana jest izolacja i nawierzchnia.
Utrudnienia w każdym z etapów polegają na zwężeniu do jednego pasa, na odcinku kilkudziesięciu metrów.