Stan części płyt elewacji nie był najlepszy i zagrażał bezpieczeństwu pieszych, dlatego zdecydowalismy o przeprowadzeniu prac, które nie tylko poprawią estetykę tego miejsca, ale także stan techniczny samego obiektu. Kamienne płyty zdejmujemy, zabezpieczamy i ponownie montujemy. Na ścianę trafiły po zabezpieczeniu płyty po stronie północnej, w pobliżu schodów prowadzących na plac Zamkowy. Aktualnie trwają prace nad samym wlotem do tunelu. Wykonawca w ciągu kilku najbliższych tygodni odnowi także okładziny ściany po stronie południowej, przy schodach w pobliżu kościoła św. Anny.
Trasa W-Z to pierwsza większa inwestycja komunikacyjna po II wojnie światowej w Warszawie. Budowana w latach 1947–1949, oddana do użytku 22 lipca 1949, zbudowana została w miejscu dawnych przepraw przez Wisłę i ciągów ulic łączących Pragę, Śródmieście i Wolę.
Warto przypomnieć, że latem ubiegłego roku renowację przeszły mury oporowe tunelu Trasy W-Z (od strony placu Bankowego). W ramach wykonywanych prac wyczyściliśmy również skarpę przy ulicy Miodowej, w okolicy Kościoła Kapucynów, a także naprawiliśmy mur oporowy przy Zamku Królewskim od strony ul. Grodzkiej. Kamienne ściany zostały wyczyszczone pod opieką konserwatora. Dzięki temu kamień odzyskał swoją pierwotną jasną barwę. Prace były prowadzone w latach 2013-2015 i kosztowały blisko 2 mln zł.